|
کدخبر: 254680

افزایش قیمت دارو قطعی شد؟

مدیرعامل بیمه سازمان بیمه سلامت، گفت: بر اساس تصمیم گیری ها، اگر منابع ارزی دارو به موقع و درست تخصیص یابد، قیمت دارو متعادل می‌شود.

محمد مهدی ناصحی افزود: افزایش سالانه قیمت دارو بر اساس رشد تعرفه در حوزه دارو تعریف شده است، اما تاکید بر اینست که قیمت دارو بر اساس آنچه در شهریور ۱۴۰۰ تعیین و مصوب شده است، نگه داشته شود.

مدیر عامل بیمه سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: بیمه سلامت به عنوان کارگزار اصلی برای هدایت منابع ارزی دارو در کنار سایر بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مکلف و مقرر شده است با تامین اعتبار کافی، ساماندهی ارز دارو را در کشور اجرایی کند و با توجه به دو سامانه‌ای که در بیمه اصلی نیرو‌های مسلح و بیمه سلامت در نسخه الکترونیک دارند، این کار تا حد زیادی قابل اجرا است.

مدیرعامل بیمه سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: البته زیر ساخت‌هایی برای این قانون لازم است و از طرفی، چون تصویب این قانون در انتهای سال گذشته انجام شد، وزارت بهداشت در سازمان غذا و دارو و بیمه سلامت آماده است بر اساس جدول زمان بندی تعیین شده تا حداقل ۲ ماه بتواند ساماندهی ارز دارو را عملیاتی کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ما منتظریم که منابع ارزی مشخص شده در اختیار ما قرار بگیرید؛ بخشی را به صورت ارز قبلی فعلا در اختیار ما گذشته اند که فشاری از سمت قیمت دارو به مردم وارد نشود.

منبع: صداوسیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها