|
کدخبر: 253187

وضعیت بازار اجاره مسکن در ماه رمضان + جدول

بازار اجاره مسکن در نیمه دوم فروردین ماه با رکود فراگیر رو به‌ رو شده است.

رکود در بازار اجاره قبل از هر چیز مانند رکود در بازار معاملات خرید مسکن تحت تاثیر نیمه تعطیل بودن فروردین‌ماه است و به گفته واسطه‌ها، به ندرت پیش می‌آید که مستاجران و حتی موجران، تمایل داشته باشند سررسید قرارداد خود را در اولین ماه سال انتخاب کنند؛ چراکه از یک‌سو با توجه به همزمانی با ایام نوروز زمان مناسبی برای جابه‌جایی مستاجران محسوب نمی‌شود و از سوی دیگر موجران نیز اغلب تمایلی ندارند در اولین ماه سال با توجه به نیمه تعطیل بودن آن ناگزیر به انتظار برای مراجعه متقاضیان اجاره شوند.

اما رکود سنتی روزهای اخیر بازار اجاره تحت تاثیر همزمانی این ایام با ماه رمضان نیز شارژ شده است. واسطه‌های ملکی می‌گویند تعداد فایل‌های اجاره در اولین روزهای کاری امسال به مراتب کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و به نظر می‌رسد همزمانی این ایام با ماه رمضان زمینه‌ساز این رخوت شده است.

تحقیق میدانی نشان می‌دهد جدای از اینکه تعداد فایل‌های اجاره در اغلب محله‌های مصرفی تهران بسیار اندک است، در حال حاضر موجودی آپارتمان‌های اجاری نزد واسطه‌ها اغلب از جنس «رهن کامل» است و موجرانی که در بازار باقی مانده‌اند، کسانی هستند که تمایلی به دریافت اجاره ندارند یا قصد دارند با وزن بیشتر ودیعه نسبت به اجاره ماهانه، قرارداد سال پیش رو را منعقد کنند.

اجاره-مسکن

منبع: دنیای اقتصاد
  • بیژن ارسالی در

    خدالعنت کن کسانی که باعث گرانیهای مسکن وخودروو.. ..شده اند وهیچ غلطی هم نمیتوانند بکنند مسولین بی عرضه جزچرت وپرت وگنده گوز

ارسال نظر