|
کدخبر: 252015

استارت هزینه میلیاردی برای آبرسانی به روستای کوه‌زر دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین آب روستای کوه زر دامغان هزینه شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این مشکل به صورت کامل برطرف شود.

اقتصاد استارت هزینه میلیاردی برای آبرسانی به روستای کوه‌زر دامغان

علی‌اکبر علیزاده روز چهارشنبه در دیدار با مردم منطقه سرکویر و عوامل اردوی جهادی طلاب و دانشجویان دانشگاه‌های استان سمنان که با حضور استاندار سمنان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای کوه زر برگزار شد، بیان کرد: مشکل تامین آب در روستای کوه زر و منطقه سرکویر دامغان به عنوان یکی از مشکلات ۱۵ ساله این روستا مطرح بود که درحال رفع شدن است. 

وی اظهار داشت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، امیدواریم با حفر ۲ حلقه چاه در این منطقه، مشکل تامین آب به زودی برطرف شود. 

علیزاده ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات منطقه فقدان گازرسانی است که با رفع مشکلات موجود به زودی کلنگ طرح گازرسانی به روستای کوه زر زده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: هزینه نصب هر علمک‌ گاز در روستای کوه زر بالغ بر ۱۰۱ میلیون تومان است که تقریبا پنج برابر میانگین کشوری است.‌

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مشکل روستای کوه زر، نبود اشتغال مناسب برای اهالی و ساکنان این منطقه است که می‌توان با رفع معضلات معدن فعال این منطقه، این مشکل اساسی روستا را برطرف کرد.

به‌ گزارش ایرنا، ۵۵ گروه جهادی به روستای کوه‌زر و چندین روستای محروم شهرستان دامغان جهت ارائه خدمات جهادی اعزام شدند که  ۳۰ گروه جهادی دانشجویی، ۱۵ گروه جهادی محله‌محور و ۱۰ گروه جهادی طلاب مشغول خدمت رسانی هستند.

کوه‌زر یک روستا در دهستان قهاب رستاق بخش امیرآباد دامغان با ۲ هزار و ۵۶۰ نفر جمعیت است و در اطراف روستای کوه‌زر، روستاهای سلم‌آباد، توچاهی، کوه‌شاهی، کلو، ‌شیمی و چند آبادی کوچک قراردارند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها