|
کدخبر: 249738

نجومی بگیران به مردم معرفی می‌شوند

رئیس کارگروه سامانه‌های تخصصی سازمان اداری استخدامی در مورد شفافیت حقوق و مزایا گفت: از اوایل سال آینده پرداخت حقوق و مزایا در بستر سامانه پرداخت به ذی‌نفع نهایی انجام می‌شود.

ترکی رئیس کارگروه سامانه‌های تخصصی سازمان اداری استخدامی در مورد شفافیت حقوق و مزایای مدیران گفت: بحث شفافیت و شفاف سازی نخستین اصل و مبنای برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دولت سیزدهم است و این موضوع به حدی اهمیت دارد که نخستین اصل ابلاغی ریاست محترم جمهوری در دولت سیزدهم، در برنامه عملیاتی و اصول ۱۲گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری اقتصادی  به این موضوع اشاره داشت. این اصل تمام دستگاه‌های اجرایی را ملزم به شفافیت اقدامات، فرآیند‌ها و تمام موضوعات مرتبط می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از محور‌های اساسی در این مورد بحث انتشار و شفافیت اطلاعات پرداختی کارکنان، به واسطه سامانه موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه بود که الزام این شفاف سازی اطلاعات، برای دولت و مردم مواهب متعددی  دارد.   

ترکی در مورد جزئیات اقدامات  شفاف سازی حقوق در ۶ ماه گذشته گفت: مطالبه‌ای که مردم از ما دارند بحث شفافیت اطلاعات است در این ۶ماه برنامه‌های عملیاتی را طی مراحل مختلف اجرا کردیم. مقدمه بحث شفاف سازی دقت بخشیدن به اطلاعات است. اطلاعاتی که در سامانه بارگذاری می‌شود مبتنی بر اظهارات دستگاه‌های اجرایی است. مطابق قانون دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

دقیق بودن اطلاعات چالشی دیگر در کنار چالش زیرساخت‌ها

رئیس کارگروه سامانه‌های تخصصی سازمان اداری استخدامی با اشاره به دستور رئیس جمهور در مورد بارگذاری اطلاعات در سامانه پاگنا افزود: برخی از اطلاعات ممکن است با خطا همراه باشد، ما نمی‌توانیم اطلاعاتی که با خطا همراه است را منتشر کنیم. ممکن است معوق چند ماه یک کارمند با مبلغ  ۵۰ میلیون تومان در یک فیش حقوقی در سامانه موضوع ماده ۲۹ برای او درج شده باشد و حتی ممکن است معوقات یک سال یک کارمند در قالب یک قلم بارگذاری شده باشد. در سامانه ما امکان بارگذاری اطلاعات به صورت معوق وجود دارد، ولی وقتی دستگاه به اشتباه اطلاعاتی را وارد کند، ما نمی‌توانیم آن اطلاعات را بدون تدقیق و فرآیند منتشر کنم.

افزایش بارگذاری اطلاعات در سامانه با دستور رئیس جمهور

موضوع بعدی وارد کردن حداکثر  اطلاعات در سامانه  بود. در این موضوع مطابق دستور صریحی که رئیس جمهور در  آبان  داشت در یک مقطعی حقوق مدیران را متوقف کردیم و آن را منوط به ورود اطلاعات در سامانه‌های سازمان اداری استخدامی کردیم بنابراین بارگذاری اطلاعات تقریبا به حد قابل قبولی رسیده است.

رونمایی از سامانه و داشبرد اطلاعاتی شده؛ به‌زودی

 ترکی بیان کرد: مژده می‌دهم که هم اکنون سامانه و داشبرد اطلاعاتی هم آماده شده است. مردم، جراید، اصحاب رسانه و عموم می‌توانند به آن مراجعه کنند و اطلاعات کارکنان نظام اداری و پرداخت‌ها را با سطوح مختلفی که کم کم پس از برطرف شدن ملاحظات امنیتی باز می‌شود را مشاهده کنند و  این مژده را می‌دهم که این سامانه را  در آینده نزدیک در رسانه رونمایی می‌کنیم.
 
رئیس کارگروه سامانه‌های تخصصی سازمان اداری استخدامی در پاسخ به این سوال که در سطح چه رده‌هایی قرار است این شفاف سازی صورت بگیرد گفت: این اقدام برای کل کارکنان نظام اداری مالی انجام می‌شود و درباره مدیران و مسئولین، اطلاعات را با تفکیک و جزئیات انتشار خواهیم کرد. 

سامانه پرداخت به ذی‌نفع نهایی از سال آینده اجرایی می‌شود

وی  در مورد اینکه در سطوح بالا حقوق پایه اهمیت چندانی ندارد و مهم مزایا است، گفت: در این ۶ماه سامانه «پرداخت ذی‌نفع نهایی» را با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی شکل دادیم. در حقیقت هر مبلغی که بخواهد به کارمند دولت پرداخت شود باید از بستر سامانه‌های سازمان اداری استخدامی صورت گیرد. این اقدام فراتر از پاگنا و فراتر از تمام سامانه‌های سازمان اداری استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد دارایی است. مزیت این سامانه این است که هر چیزی که قرار است به کارمند دولت پرداخت شود از طریق خزانه‌داری پرداخت شود. دستگاه‌های اجرایی طی دی و بهمن و اسفند به صورت آزمایشی وارد این فرآیند شده‌اند و در اوایل سال آینده، ان‌شاء‌الله این سامانه عملیاتی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها