|
کدخبر: 249722

قیمت طلا در معاملات جهانی (۲۳ اسفند)

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۱۲ سنت رسید.

در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری این کشور شده و در حالی که امیدواری ها به برقراری صلح بین اوکراین و روسیه موجب کاهش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است، قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۲ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۹۷۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «یک عامل مهم (کاهش قیمت) رشد سوددهی اوراق قرضه است. همچنین به نظر می رسد که بازار خود را برای افزایش نرخ بهره در روز چهارشنبه آماده کرده است. اینها عوامل کاهنده قیمت محسوب می شوند.»

وی افزود: «با توجه به این واقعیت که هر دو طرف درگیر مایل به گفت وگو هستند، من فکر می کنم احتمالا بدترین روزهای بحران اوکراین را پشت سر گذاشته ایم. بعید است قیمت طلا بیش از رقم هایی که هفته گذشته به ثبت رسید بالا برود و یا رکورد جدیدی را ثبت کند.»

در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو در نشست دو روزه خود در اواخر هفته جاری نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد، سوددهی اوراق قرضه ده سال خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم حدود یک ماه گذشته رسیده است.

طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در امریکا حساس است زیرا هرگونه افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

روز دوشنبه شاخص ها در بازارهای جهانی بورس نیز به امید فروکش کردن بحران اوکراین شاهد ترمیم بود و این موضوع به افت بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر