|
کدخبر: 247942

دستور جدید جو بایدن درباره بازار رمزارزها

جو بایدن دستور اجرایی در رابطه با رمزارزها را طی هفته جاری امضا خواهد کرد.

اقتصاد دستور جدید جو بایدن درباره بازار رمزارزها

گزارشات حاکی از آن است که جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، قصد دارد طی هفته حاری یک فرمان اجرایی را امضا کند که از طریق آن ، رویکرد دولت ایالات متحده در قبال رمزارزها را مشخص کند. تحلیلگران انتظار دارند که طی این فرمان ، دستورالعملی برای سازمان های فدرال مبنی بر بررسی تغییرات احتمالی قانون گذاری در زمیه رمزارزها ارائه گردد. همچنین انتظار می‌رود که این دستور ، امنیت ملی و اثرات اقتصادی رمزارزها را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش از این ، گزارشاتی در رابطه با یک دستور احتمالی در ماه ژانویه(دی-بهمن) در راستای ایجاد یک سیاست مرکزی در زمینه رمزارزها منتشر شده بود. در آن زمان، گزارشات حاکی از آن بود که سازمان های فدرال در حال ارزیابی خطرات و فرصت‌های رمزارزی هستند.

انتظارات از این دستور اجرایی چیست؟

مقامات کاخ سفید تابه حال از اظهار نظر درباره دستور رمزارزها خودداری کرده اند ، اما این بار با توجه به افزایش فشارهای خارجی، این دستور ممکن است منحصراً بررسی برخی از مسائل را تحت هدف قرار دهد. تحلیلگران در درجه اول ، به نگرانی‌هایی مبنی بر استفاده از رمزارزها به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های مالی بین‌المللی اشاره می کنند. برای نمونه ، تحریم‌هایی که ایالات متحده و متحدانش علیه روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین وضع کرده اند ، مطرح می شود.

به طور کلی تر، مدیران صنایع نگرانی های خود را با توجه به عدم شفافیت رویکرد دولت ایالات متحده برای قانون مند کردن رمزارزها ابراز می کنند. از این رو ، انتظار می‌رود این فرمان اجرایی نقش‌هایی را برای سازمان‌های دولتی در رابطه با قانون گذاری رمزارزها تعیین کند. همچنین این دستور به احتمال زیاد از سازمان های مرتبط درخواست خواهد کرد که گزارشات به‌روزی را از برنامه‌های خود در اواخر سال ۲۰۲۲ ارائه کنند.

رمزارز ملی

همچنین، این فرمان اجرایی ممکن است به سوالی بپردازد که مدت‌هاست در حوزه ارزهای دیجیتال مطرح بوده است که آیا دولت ایالات متحده رمزارز ملی ویا رمزارز بانک مرکزی (CBDC) را صادر خواهد کرد ویا خیر؟ از آنجایی که تعداد فزاینده ای از کشورها در سراسر جهان رمزارزهای ملی های خود را راه اندازی می کنند، این مسئله بسیار حائز اهمیت شده است.

با این حال،این دستور به احتمال زیاد موضع دولت ایالات متحده را در زمینه رمزارز ملی مشخص نخواهد کرد، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده فعلا در حال بررسی پیامدهای چنین اقدامی است. بنا بر اعلام فدرال رزرو در ماه ژانویه ، رمزارز ملی می تواند به حفظ سلطه دلار آمریکا کمک کند زیرا پذیرش رمزارزها در مقیاس جهانی ، افزایش عظیمی را تجربه می کند.

منبع: آکادمی هلاکوئی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها