|
کدخبر: 247706

۴۴۴ هزار پرونده مالیاتی جدید شناسایی شد/ خبر بد برای دارندگان کارتخوان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۴۴۴ هزار پرونده جدید مالیاتی از محل اتصال و ثبت نام کارتخوان‌های بانکی در نظام مالیاتی خبر داد.

اقتصاد ۴۴۴ هزار پرونده مالیاتی جدید شناسایی شد/ خبر بد برای دارندگان کارتخوان

داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد آخرین وضعیت اتصال کارتخوان های بدون پرونده مالیاتی، اظهار داشت: در مهلت دو هفته‌ای که بعد از بسته شدن سامانه، برقرار شده تا روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرونده دیگر به جمع پرونده‌ مالیاتی کارتخوان‌ها افزوده شد و در حال حاضر بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار پذیرنده در نظام مالیاتی اطلاعات خود را ثبت کردند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: ۴۴۴ هزار پرونده مالیاتی جدید در سال جاری از این محل ساماندهی کارتخوان‌های بانکی تشکیل شده که منجر به کاهش فرار مالیاتی می شود.

معاون وزیر اقتصاد در مورد چگونگی دریافت مالیات از این مودیان جدید بیان داشت: قاعدتاً صاحبان آنها عملکرد سال ۱۴۰۰ را باید در تیرماه سال ۱۴۰۱ ارائه بدهند و پس از با بررسی منابع اطلاعاتی و داده‌های سامانه‌ها وضعیت مالیات آنها مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی این بخش متعلق به سال آینده خواهد بود و یکی از رویکردهای سازمان نظم دادن و شفاف شدن و شناسایی فعالان اقتصادی از طریق ساماندهی کارتخوان‌های بانکی است.

 ضرورت تجدیدنظر در برخی معافیت‌های مالیاتی

منظور در پاسخ به این سوال که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هنرمندان از معافیت مالیاتی برخوردار شدند؛ نگاه شما به اینگونه مصوبات چیست؟ گفت: طبیعتاً سازمان امور مالیاتی مجری قانون محسوب می‌شود و هر چه باشد اجرا خواهیم کرد. از منظر کارشناسی طبق برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تا حد امکان باید معافیت‌ها کاهش یابد یا به صورت هدفمند شود جز در موارد خاص که قابل دفاع باشند.

وی ادامه داد: با این نوع معافیت‌هایی که در مجلس اعمال می‌شود موافق نیستم و تایید نمی‌کنم، وقتی از یک کارمند ساده یا کارگر مالیات حقوق دریافت می‌شود این با عدالت اجتماعی سازگار نیست که بخواهیم هنرمندان و سلبریتی ها را معاف کنیم.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها