|
کدخبر: 247626

۱۴۸۴ ماینر کشف شد

کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان شناسایی‌ و کشف شده است.

هیوا لهونیان امروز (۱٦اسفند) در دیدار با تعدادی از فرماندهان و کادر انتظامی استان کردستان به اهمیت و جایگاه صنعت برق در جامعه اشاره و اظهار کرد: تامین برق پایدار و مطمئن برای شهروندان، زمینه تامین آرامش و ایجاد حس امنیت را برای مردم تثبیت خواهد کرد که شرکت توزیع برق استان کردستان در همین راستا طی ۲ سال اخیر گام های خوبی برداشته است.

وی کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت جهت برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی‌ و کشف شده است.

لهونیان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده با ۲۹۶ دستگاه مربوط به شهرستان مریوان است، افزود: دهگلان با ۲۹۴ دستگاه و امور برق شمال سنندج نیز با ۲۲۴ دستگاه به ترتیب بیشترین دستگاه های کشف شده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی عنوان کرد: برای تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق مورد نیاز است و این میزان انرژی بیشتر از مصرف ۳۵هزار مشترک خانگی در طول شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به انرژی های هدر رفته در این خصوص اشاره و بیان کرد: میزان کیلو وات ساعت تخصیص داده شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون ۴هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار می‌تواند از سرقت شبکه تا حد زیادی جلوگیری کند، گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان ۵۷۰۰کیلومتر است که تاکنون قریب به ۳۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز در این دیدار ادامە داد: اقدام در زمینه کشف و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز امنیت روانی جامعه را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت در جامعه صرفا وظیفه نیروی انتظامی نیست، افزود: همه دستگاه ها و نهادها باید جهت ایجاد امنیت تلاش کنند که شرکت توزیع برق استان در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

سرهنگ شاکری با تاکید بر اینکه پایداری شبکه برق و خدمت رسانی مطلوب منجر به رضایتمندی شهروندان و امنیت روانی در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار می تواند تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲۶۹ فقره سرقت تجهیزات شبکه در استان ضبط شده است، یادآور شد: در این زمینه تاکنون ۲۹۰ سارق نیز در استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها