|
کدخبر: 245812

قبل از سفر نوروزی پلاک خودرو را در این سامانه ثبت کنید

نوروز ۱۴۰۱، بر خلاف دو سال گذشته محدودیت سفرهای نوروزی سراسری نیست. افرادی که سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند می‌توانند به سفر بروند اما بقیه، در صورت مسافرت،‌ یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

اگرچه در دو سال گذشته، منع سراسری رفت و آمد بین شهری و استانی وجود داشت اما قرار شده که نوروز امسال محدودیت سراسری سفر رفع شود. اما شرایط سفر نوروزی با خودروی شخصی چیست؟

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ امکان سفرهای نوروزی با خودروی شخصی برای شهروندانی که سه دوز واکسن زده باشند فراهم است. همچنین شهروندانی که دوز سوم را نزده ولی از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها کمتر از ۳ ماه گذشته باشد، می‌توانند به سفر بروند؛ البته نباید علائم بیماری را دارا باشند.

جریمه یک میلیونی واکسن‌نزده‌ها

آن دسته از افرادی که هنوز واکسن کرونا نزده و قصد سفر با خودروی شخصی را داشته باشند، روزی یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

نحوه شناسایی این افراد چگونه است؟ عباس شیراوژن گفت: ملاک ما در مورد محدودیت سفر نوروزی، پلاک خودرو است و با سرنشینان خورو کاری نداریم. یعنی اگر فردی که پلاک خودرو به نامش ثبت شده دز دوم یا سوم واکسن خود را تزریق نکرده باشد و تردد آن از سوی دوربین‌ها احصا شود به ازای هر ۲۴ ساعت تردد یک میلیون تومان جریمه می‌شود.

بر این اساس افرادی که در نوروز ۱۴۰۱ قصد مسافرت با خودروی شخصی را داشته باشند،‌ باید دوز سوم واکسن خود را زده باشند. در غیر این صورت باید منتظر جریمه یک میلیون تومانی روزانه باشند. به عبارتی در نوروز سال جدید آن دسته از خودروهایی جریمه می‌شوند که پلاک‌شان برای واکسیناسیون تأیید نشده باشد.

نحوه ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی

اگر افراد قصد سفر نوروزی با خودروی شخصی را داشته باشند، باید پلاک خودرو را در سامانه ایران من ثبت کنند. یعنی فردی که پلاک خودرو به نام اوست، باید وارد سامانه ایران من شود،‌ اطلاعات تزریق واکسن و پلاک خودرو را در این سامانه ثبت و اعلام کند که دو یا سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده است.

با ورود به این سامانه تنها ثبت اطلاعات فردی که پلاک خودرو به نام اوست،‌ کافی است و نیازی به ثبت اطلاعات سرنشینان خودرو نیست.

حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفته محدودیت جدید تردد از بیستم اسفندماه اجرا می‌شود. بر این اساس پلاک های خودروهایی که در سامانه ایران من ثبت‌نام نکرده و واکسیناسیون آنها تایید نشود از ۲۰ اسفند در صورت تردد بین جاده ای جریمه می شوند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر