|
کدخبر: 245057

پیش‌بینی نرخ طلا و سکه برای فردا

بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز کرد که به دنبال شروع جنگ میان اوکراین و روسیه، انس جهانی جهانی حتی به سطح ۱۹۷۶ دلار رسید. همین موضوع منجر شد که با وجود کاهش اندک نرخ دلار، شاهد افزایش نرخ طلا و سکه باشیم.

اقتصاد پیش‌بینی نرخ طلا و سکه برای فردا

امروز صبح با خبر حمله روسیه به اوکراین آغاز شد؛ مسئله‌ای که منجر شد انس جهانی حتی به سطح ۱۹۷۶ دلار هم برسد. هر چند در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی تا سطح ۱۹۳۵ دلار کاهش پیدا کرده است اما بازار طلا و سکه تحت تاثیر این عامل، افزایش نرخ را تجربه کرد و سکه تمام به کانال ۱۲ میلیون تومان وارد شد و در ادامه معاملات نیز این افزایش قیمت‌ها ادامه پیدا کرد.

در این ساعت از معاملات، ۱۲میلیون و ۱۶۹هزارتومان نرخ خورده است که نسبت به صبح افزایش ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. همچنین در مقایسه با روز گذشته سکه با افزایش نرخ ۳۲۸ هزار تومانی همراه شده است. روز گذشته نیز این سکه در نرخ ۱۱ میلیون و ۸۴۱هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان نرخ خورده است که نسبت به معاملات صبح ۵۰ هزارتومان و نسبت به روز گذشته ۱۷۰هزارتومان افزایش یافته است. روز گذشته این سکه در نرخ ۶میلیون و ۶۸۰هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین ربع سکه در نرخ ۳میلیون و ۸۵۰هزارتومان معامله می‌شود در حالی که آخرین نرخ معاملاتی ربع سکه در روز گذشته، ۳میلیون و ۷۳۰هزار تومان بود.

سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۳۰۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به صبح تغییر چندانی نداشته است اما نسبت به روز گذشته اندکی افزایش را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟

با وجود افزایش نرخ ها، حباب انواع سکه امروز به کاهش قابل توجهی رو تجربه کرده است. به این ترتیب سکه امامی ۶۴هزارتومان، نیم سکه، ۷۹۶هزارتومان، ربع سکه ۸۵۰هزارتومان و سکه یک گرمی ۸۰۷هزارتومان حباب دارد.

حباب سکه به طور معمول به عنوان معیاری از سطح تقاضا و عرضه تلقی می‌شود؛ کاهش حباب سکه معمولاً این گونه تفسیر می‌شود که تقاضا در بازار نسبت به عرضه کاهش یافته است و در نقطه مقابل افزایش حباب را می‌توان به عنوان افزایش تقاضای هیجانی در بازار تفسیر کرد. بر این اساس کاهش حباب سکه در بازار می‌تواند ناشی از این باشد که تقاضا در کانال ۱۲ میلیون تومانی برای سکه کاهش می‌یابد. به بیان دیگر، معامله گران ریسک خرید در این قیمت‌ها را بالا می‌دانند.

باید توجه داشت که نرخ طلا و سکه تحت تاثیر نرخ دلار و انس جهانی است؛ بر این اساس و با توجه به رفتار امروز بازار شاید بتوان بیان کرد که معامله گران انتظار دارند که در روزهای آینده نرخ دلار کاهش یابد و یا افزایش انس جهانی را موقتی ارزیابی می‌کنند. به طور کلی در شرایط کنونی با وجود افزایش قیمت‌ها، انتظارات در بازار طلا و سکه کاهشی است مگر آن که در روزهای آینده تغییر در عوامل اثرگذار بازار ایجاد شود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر