|
کدخبر: 242363

قیمت یک خودرو در کارخانه بالا رفت / ماجرا چیست؟

ایران خودرو عرضه دو محصول را در جدیدترین طرح فروش خود در دستورکار قرار داد.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در سی و دومین فروش فوق العاده خود دو محصول مونتاژی SUV خود یعنی هایما S۷ و هایما S۵ را به متقاضیان عرضه کرده است.

امکان ثبت نام در این طرح فروش فوق العاده از امروز تا پایان روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ بر قرار است.

آبی های جاده مخصوص در جدیدترین فروش فوق العاده خود هایما S۷ را با قیمت حدود ۶۸۱ میلیون تومان و هایما S۵ را نیز با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان عرضه می کنند.

نکته قابل توجه افزایش قیمت حدود ۶ میلیون تومانی هایما S۷ در لیست این خودروساز در بهمن ماه به نسبت دی ماه سال جاری است. پیش تر ایران خودرویی ها قیمت هایما S۷ با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک ۶۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته بودند. البته مشخص نیست این افزایش قیمت هایما S۷ مربوط به قانون جدید ارزش افزوده است که از ۱۳ دیماه امسال به خودروسازان ابلاغ شده و قیمت محصولات آنها را بالا برده است یا اینکه غول آبی جاده مخصوص خود قیمت این خودرو را افزایش داده است.

پیش تر ایران خودرویی ها در اطلاعیه ای که برای فروش فوق العاده سی و یکم خود منتشر کرده بودند علاوه بر قیمت خودرو، ستونی را نیز به افزایش قیمت محصولات عرضه شده بر اساس قانون جدید ارزش افزوده اختصاص داده بود اما این ستون در اطلاعیه فروش فوق العاده دو مدل هایما ندیده نمی شود، بنابراین مشخص نیست آیا این افزایش قیمت مربوط به قانون جدید ارزش افزوده است یا ایران خودرو قیمت این محصول خود را افزایش داده است. در این طرح فروش هایما S۵ با همان قیمت سابق یعنی ۵۹۵ میلیون تومان حضور دارد.

نکته قابل توجه دیگر عرضه دو محصول یاد شده با اشتراک طلایی یک ستاره پلاس است. البته این آپشن اختیاری است و متقاضیان می توانند آن را انتخاب کنند. منتخبان هایما S۷ چنانچه این آپشن را انتخاب کنند باید حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بیشتر به حساب ایران خودرو واریز کنند. انتخاب این آپشن برای منتخبان هایما S۵ نیز حول و حوش هفت میلیون تومان آب می خورد.

آن طور که ایران خودرویی ها برنامه ریزی کرده اند قرعه کشی این خودروها روز ۳۰ بهمن ماه سال جاری (شنبه آینده) با حضور نهادهای نظارتی برگزار می شود.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها