|
کدخبر: 241337

راه‌حل نماینده مجلس برای کاهش مصرف انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تعرفه گذاری پلکانی انرژی در منابع ملی صرفه جویی می شود و امکان صادرات انرژی به کشورهای دیگر هم فراهم می شود.

شریعتی اندراتی عضو کمیسیون انرژی مجلس  شورای اسلامی درباره تعرفه گذاری پلکانی انرژی گفت: متاسفانه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بیشتر از نرم جهانی است. انرژی هایی که ما داریم عمدتا تجدید پذیر نیستند و لذا این سرمایه ملی حتما باید حفاظت شود و به صورت مناسب از آن استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: با تخصیص یارانه انرژی به همه مردم با هر میزان مصرفی شاهد هستیم که افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند اصلا میزان مصرف برایشان مهم نیست زیرا این هزینه اصلا برای آنها گران محسوب نمی شود. در واقع با این شیوه یارانه به افرادی تخصیص پیدا می کند که اصلا نیازی به آن ندارند.

شریعتی اندراتی گفت: با تعرفه گذاری پلکانی انرژی هزینه اضافی مشمول همه مردم نمی شود بلکه ۸۵ درصد مردم بر اساس آمار جز مشترکاتی هستند که بر اساس الگوی مصرف از انرژی استفاده میکنند و فقط ۱۵ درصد مردم جز مشترکان پر مصرف هستند.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یقینا تعرفه گذاری پلکانی می تواند به کاهش مصرف منجر شود چون شاید مردم فکر کنند که هدف دولت از تعرفه گذاری کسب درآمد است در صورتی که هدف اساسی دولت این است که منابعی که داریم و باید همه نسل های آینده از آن بهره ببرند توسط نسل حاضر هدر نرود.

    لزوم کاهش میل به مصرف انرژی دهک‌های بالای جامعه/ باید پولدارها قیمت تمام شده را بپردازند

    شرط عضو کمیسیون انرژی مجلس برای اجرای تعرفه پلکانی

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در شیوه قبلی میزان خیلی زیادی یارانه پنهان به مردم پرداخت میشد که اصلا منطبق با عدالت نبود.

شریعتی اندراتی افزود: تعرفه گذاری انرژی به انضباط در مصرف انرژی کمک می کند  و باعث می شود هم هزینه های خانوار کاهش پیدا کند.

شریعتی اندراتی گفت: البته در این شیوه باید به همه مسائل توجه شود از جمله این مسائل موقعیت جغرافیایی و فصول مختلف است که باعث میشود مردم از انرژی بیشتری استفاده کنند قطعاً باید این مسائل در اجرای تعرفه گذاری پلکانی انرژی لحاظ شود تا مردم عادی متضرر نشوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با تعرفه گذاری پلکانی در منابع ملی هم صرفه جویی می شود و تخصیص یارانه پنهان را هم کاهش می دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: با اجرای تعرفه گذاری پلکانی یکی از مزایای دیگری که نصیب کشور می شود این است که با کاهش مصرف امکان صادرات انرژی مثل برق و گاز به سایر کشورها فراهم می‌شود علاوه بر این با صرفه جویی در حوزه آب هم می‌توان گام‌های موثری در راستای مهار بحران بی آبی در کشور برداشت.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها