|
کدخبر: 239547

تتر و اهمیت آن در ریزش های ژانویه ۲۰۲۲

اگر در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید، حتماً می‌دانید که اولین رمز ارزی که باید قبل از انجام معاملات خریداری شود، تتر است. در واقع تتر همان پول نقد محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان به خرید انواع ارز در صرافی‌های مختلف مانند صرافی رمزینکس اقدام کرد. البته ناگفته نماند که قبل از معامله کردن باید به خرید تتر پرداخت و در صرافی‌های ایرانی و خارجی نقد ماند تا بتوان در موعد مقرر نسبت به خرید ارزهای دیجیتال اقدام نمود. از طرف دیگر با توجه به اینکه در بازارهای مالی هیچ ضمانتی بر ثبات و عدم ریزش قیمت‌ها وجود ندارد، نقد ماندن حداقل 30 درصد سرمایه به صورت تتر الزامی به نظر می‌رسد تا افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به راحتی بتوانند مدیریت سرمایه داشته باشند. حال با توجه به این موارد ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی اهمیت خرید تتر و استفاده از آن در معاملات صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از تتر در معاملات

همانطور که حتماً می‌دانید برای خرید انواع رمز ارز باید در حساب معاملاتی یا صرافی دلخواه به مقدار لازم ارز تتر داشت و با توجه به اینکه قیمت تتر دستخوش تغییرات آنچنانی نمی‌شود نگهداری آن در کیف پول یا صرافی، ضرر و زیانی را متوجه معامله‌گران نمی‌کند. به طور کلی شفافیت مالی، دارای پشتوانه بودن، تبدیل فوق‌العاده آسان به پول نقد و همچنین امنیت از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید تتر (stable coin) است که از نوسانات بازار ارز دیجیتال محفوظ است. حال با این تفاسیر می‌توان از موارد زیر بعنوان اهمیت استفاده از تتر در معاملات اشاره کرد:

  •    انتقال سریع و ارزان

قیمت تتر به دلیل آنکه یک ثبات نسبی دارد در بسیاری از موارد بهترین جایگزین برای دلار است. ضمن اینکه تراکنش با استفاده از رمز ارز تتر در مقایسه با دیگر ارزها با سرعت فوق‌العاده عالی انجام می‌شود و از همه‌ مهم‌تر اینکه کاملاً ارزان‌تر است.

  •     حفظ سرمایه

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر بخصوص در ابتدای سال میلادی 2022 نوسانات شدیدی را تجربه کردند به طوری که قیمت بیتکوین پس از رسیدن به 60 هزار دلار، یک بار دیگر به منطقه حمایتی 39 هزار دلار رسید و این موضوع سرمایه بسیاری از معامله‌گران را به خطر انداخت، خصوصاً افرادی که در بخش معاملات فیوچرز فعالیت می‌کرده‌اند. اینجاست که اهمیت خرید تتر نمایان می‌شود:

  1.  ابتدا اینکه خرید و نگهداری تتر در صرافی‌ها در زمان ریزش یک موهبت است و بسیاری از معامله‌گران از این فرصت برای خرید ارزهای ارزشمند در کف قیمتی استفاده می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً به مقدار 30 درصد از سرمایه‌تان را به صورت تتر در صرافی یا کیف پول نگهداری کنید تا در مواقع لزوم امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.
  2.  در وهله‌ی بعدی چنانچه معامله‌گری نقد نباشد و همه‌ی تتر موجود در صرافی را به خرید ارزهای دلخواه اختصاص داده باشد، پر واضح است که همیشه در خطر از دست دادن کل سرمایه‌اش قرار دارد. به همین دلیل نقد شدن در زمان‌های ریزش بازار که به نوعی همان خرید تتر محسوب می‌شود به خوبی می‌تواند به حفظ سرمایه معامله‌گر منجر شود چرا که ثبات تتر از لحاظ قیمتی معامله‌گر را از شر لیکوئید شدن یا ضرر کردن دور خواهد کرد.

 

معیارهای انتخاب بهترین صرافی

همانطور که می‌دانید صرافی‌های زیادی برای خرید تتر و دیگر ارزها وجود دارد که طبیعتاً باید پس از بررسی هرکدام، بهترین آن را انتخاب و استفاده کرد. اما معیارهایی که باید برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در نظر گرفته شود، موارد زیر هستند:

  •     پشتیبانی سریع

پر واضح است که یک صرافی ایده‌آل بهترین پشتیبانی را دارد. در واقع امکان پیگیری موارد دلخواه در مدت زمان کوتاه از جمله دغدغه‌های معامله‌گران است که باید برآورده شود. بنابراین حتماً این موضوع را در انتخاب یک صرافی مناسب در نظر داشته باشید.

  •     بررسی حداقل مبلغ سفارش و سقف برداشت

طبیعتاً اگر قصد استفاده از صرافی‌های خارجی را نداشته باشید، باید در صرافی ایرانی به فعالیت مشغول شوید که در نظر گرفتن حداقل مبلغ سفارش دارای اهمیت خواهد بود. حتی بعضی از صرافی‌های داخلی حداقل خرید تتر را بالا در نظر گرفته‌اند که این موضوع خوشایند کاربران نخواهد بود. بنابراین صرافی در این زمینه بهتر است که سقف حداقلی مناسبی را مشخص کرده است.

  •     تعداد کاربران

از جمله موارد تعیین کننده معتبر بودن یک صرافی، تعداد کاربران آن است. در کنار این موضوع رتبه بررسی رتبه الکسا نیز خالی از لطف نخواهد بود. گفتنی است که در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های نوپا اقدام به پاداش در قبال ثبت نام و احراز کرده‌اند تا افراد بیشتری را جذب کنند.

  •      قیمت مناسب خرید و فروش ارز

از دیگر مواردی که می‌تواند در انتخاب یک صرافی موثر باشد، قیمت مناسب خرید و فروش ارزهاست. در واقع در بازارهای معاملاتی به دلیل تعدد کاربران، قیمت‌های جذابی برای خرید و فروش کلیه‌ی ارزها خصوصاً خرید تتر وجود خواهد داشت که افراد را ترغیب به استفاده از آنها می‌کند اما همانطور که می‌دانید پیدا کردن یک صرافی مناسب وقت‌گیر است، به همین دلیل در ادامه به یک سایت معتبر اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آن می‌توانید صرافی مدنظرتان را راحت‌تر انتخاب کنید.

معرفی سرویس توکن باز به جهت خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال

مطمئناً همه معامله‌گران روزی نیاز به یک بستر مناسب به جهت خرید یا فروش ارزهایشان خواهند داشت و انتخاب یک صرافی معتبر ممکن است دشوار باشد. از این رو سرویس توکن باز به معامله‌گران کمک خواهد کرد تا خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با دغدغه‌ی کمتری انجام دهند. در واقع این سرویس یا بررسی صرافی‌های مطمئن و لیست کردن آنها در سایت، دست معامله‌گران را برای خرید تتر و سایر ارزها باز گذاشته است. البته باید در نظر بگیرید که استفاده از صرافی‌های معرفی شده تماماً با مسئولیت کاربران خواهد بود. با این حال تیم تخصصی توکن باز با بکارگیری از تخصص خود سعی کرده است تا بهترین صرافی‌های را برای استفاده‌ی کاربران در نظر بگیرد. حال برای اینکه بتوانید از خدمات سایت توکن باز استفاده کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران این مجموعه در تماس باشید. ضمناً برای بکارگیری از خدمات سامانه توکن باز می‌توانید از بات تلگرام این مجموعه نیز بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://tokenbaz.com مراجعه نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها