|
کدخبر: 238003

حداقل حقوق مد نظر مجلس برای کارگران چقدر است؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: حتما باید حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ و برای قشر ضعیف جامعه پنج میلیون تومان باشد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگویی، با اشاره به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ و ضرورت پرداختن به این مسئله بیان داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده‌های دامی و کشاورزی مورد مصرف قرار می‌گرفت، اما هم در زمان فعلی و هم در گذشته، قیمت مرغ دولتی با قیمت مرغ آزاد هیچ تفاوتی نمی‌کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه این امر بیانگر این است که به نظر می‌رسد که ما باید ارز ۴۲۰۰ تومانی که میراث دولت گذشته است را حذف کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت پیرو اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی منابع خوبی را در اختیار خواهد گرفت، اظهار داشت: دولت می‌تواند این منابع را در تامین یارانه‌های معیشتی و موضوعات عمرانی به کار بگیرد تا نرخ رشد تورم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ بیان داشت: حتما باید حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ و برای قشر ضعیف جامعه پنج میلیون تومان باشد.

وی تاکید کرد: البته این رقم، رقم زیادی نیست، اما بهتر از شرایطی است که در این بخش ترسیم بوده، یعنی بهتر از حقوق سه الی چهار میلیون تومانی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها