|
کدخبر: 234981

منتظر اتفاق عجیب در بورس نباشید

نیما آگاهی: بازار در سال ۱۴۰۱ مطلوب تر و متفاوت تر از سال جاری باشد اما نمی توان گفت اتفاقاتی عجیب در بازار رخ خواهد داد.

اقتصاد منتظر اتفاق عجیب در بورس نباشید

نیما آگاهی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز اظهار کرد: بازار بورس به علت ماهیت سریع‌المعامله بودنش همواره مورد توجه بوده است؛ به طوری که افراد می‌توانند با یک کلیک راحت سرمایه هایشان را جابجا کنند. مثلا در بازار مسکن اگر قصد فروش داشته باشیم باید یکی دو ماه منتظر ماند. در این دوماه می‌توان منطقی‌تر و عقلانی‌تر و سر فرصت تصمیم درست گرفت.

وی افزود: نکته مهم آن است که ریسک‌هایی در بازار سهام داریم که متاسفانه هنوز حل نشده اند. تصمیم گیری های دولت در بورس و قیمت گذاری دستوری همچنان پابرجا است. البته در برخی صنایع با توجه به فشارهایی که در شبکه های مجازی ایجاد شده بود، دولت مقداری عقب نشینی کرد. اما همچنان بحث قیمت گذاری دستوری هست و این امر ریسک بازار را بالا می برد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: همچنین بحث مذاکرات هسته ای ادامه دارد و شرایط هنوز مشخص نیست. برجام می تواند دو جریان کاملا متفاوت در بازارسرمایه ایجاد کند. نکته بعدی لطمه دیدن اعتماد عمومی به بازار است. اعتماد امری نیست که بتوان آن را چندین بار خدشه‌دار و مجدد بازسازی کرد. ضمنا در بازار سرمایه شاهد هستیم در زمان حرکت شاخص،‌ یکسری خبرهای منفی علیه بازار منتشر می‌شود. این اخبار سبب می شود که سرمایه‌گذاران بزرگ دست به عصا حرکت کنند. بنده پیش‌بینی می کنم که بازار در سال ۱۴۰۱ مطلوب تر و متفاوت تر از سال جاری باشد اما نمی توان گفت اتفاقاتی عجیب در بازار رخ خواهد داد بلکه بازار یک رشد آهسته و منطقی تری خواهد داشت.

ارسال نظر