|
کدخبر: 232331

پیش بینی مهم از قیمت بیت کوین و اتریوم

مایک مک گلون، تحلیلگر بلومبرگ اظهار کرد: امسال بیت‌کوین موفقیت‌های بیشتری را نسبت به سهام به دست خواهد آورد.

علیرغم اینکه بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسیده است اما ارزهای اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم احتمالا در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود خواهند رسید و به قیمت ۱۰۰ هزار و ۵ هزار دلار پیش خواهند رفت.

مک گلون افزود: مهمترین موضوع، فدرال رزو است زیرا با بیشترین تورم در چهار دهه اخیر مواجه شده است و در صورت ادامه افزایش دارایی‌های ریسکی تمایل بیشتری به افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

تحلیلگر بلومبرگ همچنین پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین، اتر و استیبل کوین‌های ثابت ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ برتری خود را حفظ خواهند کرد، در حالی که برخی از برندگان برتر سال ۲۰۲۱ مانند بایننس کوین و سولانا ممکن است از بین برترین‌ها خارج شوند.

مک‌گلون گفت: دارایی‌های رمزنگاری در میان دارایی‌های پرخطر هستند اما اولین‌ها به سرعت به دارایی ذخیره دیجیتالی جهان تبدیل خواهند شد.

گلدمن ساکس (GS) نیز در گزارشی در این هفته اعلام کرد که بیت کوین (XBT) می تواند طی پنج سال آینده بیش از دو برابر شود و به کمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار در هر سکه برسد.

زک پاندل، رئیس بخش ارز جهانی، نرخ ها و استراتژی بازارهای نوظهور گلدمن ساکس در این گزارش گفت: ما فکر می کنیم که سهم بازار بیت کوین به احتمال زیاد در طول زمان به عنوان محصول جانبی پذیرش گسترده دارایی های دیجیتال افزایش می یابد.

پاندل استدلال می کند که بیت کوین به طور فزاینده ای سهم بازار را از طلا که روی حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس متوقف شده است، ربوده است.

وی گفت که بیت کوین در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از بازار موسوم به «ذخیره ارزش» را تشکیل می دهد، اصطلاحی که برای توصیف طلا، بیت کوین و سایر دارایی های جایگزین مانند ارزها و کالاهایی استفاده می شود که قیمت آنها، از نظر تئوری نباید در طولانی مدت کاهش یابد.  پاندل معتقد است که بیت کوین در نهایت می تواند ۵۰ درصد از ذخیره ارزش را تشکیل دهد، که می تواند ارزش آن را سالانه حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش دهد تا طی پنج سال آینده به سطح ۱۰۰ هزار دلار برسد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها