|
کدخبر: 231152

کم شدن سهمیه ارز مسافرتی صحت ندارد + سند

رئیس کانون صرافان در واکنش به خبر کاهش سهمیه ارز مسافرتی گفت: خبرهای منتشر شده در رابطه با کم شدن سهمیه ارز مسافرتی، صحت ندارد.

با توجه به انتشار خبری مبنی بر کاهش سهمیه ارز مسافرتی در بخشنامه ابلاغی به صرافی ها، به گفته رئیس کانون صرافان، این موضوع مورد تایید ما نیست.

کشور‌هایی که از لحاظ جغرافیایی فاصله کمتری با ایران دارند هزینه‌های کمتری را پرداخت می‌کنند که در گذشته هم همین قوانین وجود داشت.

لواسانی می‌گوید: تنها کشوری که سهمیه ارزی آن کاهش پیدا کرده مربوط به ترکیه است، که یکبار در سال ۳۰۰ یورو پرداخت می‌شود. براساس بخشنامه جدیدی که به صرافی‌ها ابلاغ شده است. سهمیه ارزی کشور‌های زیارتی ۱۰۰ یورو است که حتی صرافی‌ها برای کشور عراق می‌توانند ۳۰۰ یورو پرداخت کنند.

ارز+سهمیه

براساس این بخشنامه، مواردی مانند مسافرتی، هزینه برگزاری همایش‌های بین المللی و اعطای جوایز جشنواره‌ها و مسابقات، هزینه انجام آزمایش‌های علمی و فنی، انتشار آگهی در خارج از کشور، شرکت در دوره‌های آموزشی و پژوهشی خارج از کشور و ثبت نام و شرکت در امتحانات علمی و تخصصی ذکر نشده اند.

ارز+سهمیه۱

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بخشنامه پیشین ارز مسافرتی با مبلغ ۲۲۰۰ یورو ثبت شده است، اما در این بخشنامه این بند ذکر نشده و معیار تخصیص سهمیه به داشتن ویزا تغییر پیدا کرده است.

ارز+سهمیه۲

 اخبار‌های منتشر شده در رابطه با کم شدن سهمیه ارز مسافرتی، صحت ندارد و تنها سازوکار آن‌ها تغییر پیدا کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها