|
کدخبر: 226009

سیگنال های برجامی به بازار دلار

قیمت دلار در بازار روز چهارشنبه دو روند متفاوت داشت. در معاملات ابتدای روز روند افزایشی را ثبت کرد و در ادامه معاملات با منتشر شدن برخی از اخبار روند نرخ ارز افزایشی شد.

اقتصاد سیگنال های برجامی به بازار دلار

در ابتدای معاملات روز چهارشنبه روند دلار افزایشی بود. در نیمه دوم روز جهت بازار تغییر کرد و تعداد فروشنده‌ها بیشتر شد و روند قیمت دلار نزولی شد. شدت فروش‌ها به اندازه‌ای بالا رفت که حدود ساعت ۴ بعدازظهر، دلار در ۴۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. به گفته فعالان، دلیل اصلی تغییر مسیر دلار، اظهارات وزیر امور خارجه بود.

قیمت دلار بازار متشکل و سنا

سرنوشت نرخ ارز دیگر بازار متشکل دیروز صعودی بود. قیمت یورو در این بازار چهارشنبه ۲۲۶ تومان گران شد و با ۳۰ هزار و ۶۷۹ تومان معامله شد. قیمت یورو در سامانه سنا نیز امروز ۲۲۸ تومان بر ارزش خود افزود و به ۳۰ هزار و ۹۸۶ تومان رسید.

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم نیز دیروز سرنوشتی مشابه قیمت دلار داشت. درهم در ابتدای معاملات امروز پیشروی کرد و به ۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید اما در ادامه روند بازار عقب نشینی کرد و نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت درهم با ۸ هزار و ۲۸۰ تومان بسته شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۳۰ هزار و ۴۱۲ تومان به دست می‌آمد.

توافق ایران و آژانس

وزیر امور خارجه از توافق میان ایران و آژانس خبر داد و گفت: طرف‌های مقابل پذیرفته‌اند متن‌های پیشنهادی جدید ایران هم روی میز باشد.

او اعلام کرد که شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بر طرف کند و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.

او گفته در سفر اخیر مدیر کل آژانس به ایران ما تاکید کردیم که آژانس دچار یک انحراف اساسی شده و این انحراف این است که آژانس به جای تمرکز بر مسائل فنی روی مسائل سیاسی متمرکز شده است.

عبدالهیان تاکید کرد: ما پیش از این مشکلاتی داشتیم و آژانس سعی کرد از ابزار فنی برای مقاصد سیاسی بهره بگیرد اما تلاش‌های دیپلماتیک و با حضور هیات ایرانی در وین، سبب شد که به توافقی دست پیدا کنیم و برخی از ادعاها و نگرانی‌های آژانس برطرف شد و در ادامه کار می‌توانیم همکاری‌ها را بیش از گذشته و درچارچوب مقررات ادامه دهیم.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش در توییتی به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

وی در این خصوص نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران برای نصب مجدد دوربین‌های فیلمبرداری در مجتمع کرج به توافق رسیدند. محرک آزاردهنده که از ماه سپتامبر توجه زیادی را در جامعه بین‌المللی و رسانه‌های جمعی به خود جلب کرده بود، اکنون حذف شده است. به هر دو طرف تبریک می‌گویم!

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر