|
کدخبر: 220962

علاقه شدید بودجه به نفت / چرا جایگزینی وجود ندارد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: چسبندگی بودجه به نفت سالهاست که مطرح است و در داخل بودجه سالِ آینده هم درآمدهای نفتی کشور را محور قرار خواهند داد.

بیگی نژاد گفت: بحث چسبندگی بودجه به نفت سالهاست که مطرح است و در داخل بودجه سال آینده هم درآمدهای نفتی کشور را محور قرار خواهند داد لذا بودجه سال آینده هم یک بودجه نفتی است.

وی در توضیح چرایی این مطلب افزود: علتش این است که تا به الان جایگزینی برای درآمد نفتی تعریف نشده و لذا پیش بینی می شود که سال آینده هم همان روال گذشته تکرار شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش وابستگی بودجه به نفت احتیاج به یک سیاست گذاری در حوزه درآمدی دارد عنوان کرد: طبق پژوهش های مرکز پژوهش های مجلس، ما حدود صدهزار میلیارد تومان تخفیف مالیاتی داریم که این جدا از فرار مالیاتی است و باید آن را اصلاح کرد.

بیگی نژاد ادامه داد: اگر استفاده از رانت های قانونی و تخفیف های قانونی سروسامان داده شود آن وقت می توان گفت که بودجه به نفت وابسته نیست و یا وابستگی کمتری دارد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: تجربه دنیا در مسئله مالی و مالیات نفت و گاز موجود است اما ما در کشورمان یک مقداری ترس داریم تا این رابطه مالی را اصلاح کنیم.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها