|
کدخبر: 217493

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

رشد ۱۲درصدی تخلیه و بارگیری در بندرانزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی طی هشت ماه گذشته خبر داد.

اقتصاد رشد ۱۲درصدی تخلیه و بارگیری در بندرانزلی
دکتر حمید رضا آبایی  با اعلام رشد ۱۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری طی هشت ماه گذشته سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک میلیون تن کالا از مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است .

آبایی عنوان کرد: غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و سایر موارد را از جمله کالاهایی اعلام کرد که در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شدند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: طی هشت ماهه سال جاری تا کنون ۱۷ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی به مقاصد کشورهای عضو اوراسیا ترانزیت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد رشد داشت .

آبایی خاطر نشان کرد: از فروردین تا آبان ماه جاری نیز سه هزار و ۵۰۲ TEU  کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۲ درصد رشد داشته است.  

آبایی افزود: از فروردین تا آبان ماه جاری نیز سه هزار و ۵۰۲ TEU  کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۲ درصد رشد داشته است.  

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها