|
کدخبر: 217382

شطرنج بازی حقوقی‌ها در زمین بورس

حقوقی‌ها صاحبان حقیقی بورس هستند و به راحتی با شطرنج بورس بازی می‌کنند و قیمت‌ها را به نسبتی که می‌خواهند بالا و پایین می‌آورند.

علی اکبر علیزاده برمی، با بیان اینکه در بورس دو قسمت حقوقی‌ها و حقیقی‌ها فعال هستند و حقوقی‌ها مجموعه سرمایه‌داران بزرگ هستند که یک مجموعه‌های عظیم بورسی را در اختیار دارند و حقیقی‌ها نیز مردمی هستند که قسمتی از سرمایه‌هایشان را از این جهت که نمی‌توانند با آن کار مثبت تولیدی انجام دهند به این بازار می‌آورند تا به یک درآمدی دست پیدا کنند، ابراز کرد: مشکل این شرایط آن است که مردم نمی‌توانند مشکلات زندگی شأن را حل کنند.

وی افزود: مشکل این است که حقوقی‌ها صاحبان حقیقی بورس هستند و به راحتی با شطرنج بورس بازی می‌کنند و قیمت‌ها را به نسبتی که می‌خواهند بالا و پایین می‌آورند.

عضو خانه ملت با بیان اینکه بورس بهترین مکان برای گردآوری نقدینگی مردم است، گفت: انتظارات از وزیر اقتصاد برای حل مشکلات اقتصادی مردم زیاد است اما سخنان خاندوزی در مجلس چندان قانع کننده نبوده است.

علیزاده برمی با بیان اینکه انتظاری که از وزیر اقتصاد می‌رفت این بود که این اوضاع را با وضع قوانین جدی و نظارت‌های شدید تغییر دهد به‌گونه‌ای که تا آنجا که می‌تواند سرمایه‌های خُرد بورسی‌های حقیقی که مردم معمولی هستند حفظ شود، ابراز کرد: این موضوع حاصل نشده است.

وی افزود: متأسفانه چند وقت قبل نیز ریزش ۴۰ هزار واحدی در بورس را داشتیم که مفهومش این است که حقوقی‌ها بلافاصله با بازی شطرنج دیگری، ضررشان را جبران می‌کنند اما واقعیت آن است که سرمایه‌های خُرد مردم از بین می‌رود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها