|
کدخبر: 217284

قیمت جدید انواع گردو در بازار + جدول

درخت گردو نژادهای مختلفی دارد که هر کدام از این نژادها برای رشد در مناطقی با شرایط آب و هوایی و خاکی مختص به خودشان مناسب هستند. به همین دلیل در هر یک از شهرهای ایران، گونه‌های مختلفی از درخت گردو وجود دارد .

اقتصاد قیمت جدید انواع گردو در بازار + جدول

گردو از جمله خشکبارهای مهم جهان است که به طلای سبز هم شهرت دارد. در رتبه‌بندی جهانی تولید گردو، در حال حاضر کشور چین در جایگاه اول، آمریکا در جایگاه دوم و کشور ما ایران در جایگاه سوم قرار دارد. پس ایران رتبه دوم تولید گردو در قاره آسیا را دارد که سرمایه مهمی برای کشور شناخته می‌شود. درخت گردو نژادهای مختلفی دارد که هر کدام از این نژادها برای رشد در مناطقی با شرایط آب و هوایی و خاکی مختص به خودشان مناسب هستند. به همین دلیل در هر یک از شهرهای ایران، گونه‌های مختلفی از درخت گردو وجود دارد. در ادامه به شما می‌گوییم که کدام شهرهای ایران از قطب‌های اصلی تولید گردو در کشور هستند، بهترین نوع گردوی ایرانی کدام است و در چه شهری تولید می‌شود.

تویسرکان با تولید ۱۷ هزار تن گردو در سال، به‌عنوان پایتخت گردوی کشور شناخته می‌شود. همچنین تولید گردو نوعی شغل خانوادگی در بین مردم این شهر محسوب می‌شود که به‌صورت نسل به نسل بین اعضای خانواده منتقل شده است.

پس زندگی ۸۰ درصد از مردم این شهر به گردو متصل شده و درآمد بیشتر آن‌ها از طریق باغداری و خرید و فروش گردو به‌دست می‌آید.

از طرفی به دلیل این‌که گردوی شهر تویسرکان توسط سازمان WIPO به ثبت جهانی رسیده، همیشه محبوبیت زیادی هم بین مردم داشته است. اما چرا گردوی تویسرکان از بین ۱۸ استان دیگر ایران در فهرست WIPO قرار گرفته و چرا بهترین نوع گردوی ایرانی است؟

پس می‌توان گردوی تویسرکان را دسته بهترین گردوهای ایرانی قرار داد. به‌طورکلی به‌دلیل کیفیت و چربی بالای مغز گردوهای اصیل ایرانی، معمولاً انتخاب بهتری نسبت به گردوهای خارجی محسوب می‌شوند.

گردوی ایرانی مرغوب را از کجا بخریم؟

نکته مهم هنگام خرید گردو، شناخت فروشنده و اطمینان از اصل و مرغوب بودن آن است. یک راه این است که به خود شهر یا روستا بروید و از باغداری که می‌شناسید، گردو بخرید. یک راه دیگر هم این است که از فروشگاه‌های اینترنتی محلی خرید کنید.

در تهیه این مقاله از صاحبان یکی از این فروشگاه‌های محلی به نام «پوست کاغذی» کمک گرفته‌ایم. این فروشگاه توسط یکی از خانواده‌های باغدار شهر سرکان همدان تاسیس شده و سابقه زیادی در فروش گردوی محلی شهرهای تویسرکان و سرکان همدان دارد.

این فروشگاه گردو را به‌طور مستقیم از باغداران دریافت می‌کند و پس از کنترل کیفی آن، به دست مشتری می‌رساند. تضمین کیفیت گردوی فروشگاه پوست کاغذی در حدی است که اگر از کیفیت گردوی دریافتی خود راضی نبودید، می‌توانید تمام مبلغ سفارش خود را پس بگیرید.

قیمت-گردو

منبع: تابناک

ارسال نظر