|
کدخبر: 213044

گزارش اختصاصی گسترش نیوز درباره پیکاپ مکث کلوت:

قوی ترین وانت مونتاژی ایران از راه رسید / قیمت رقابتی با قلب تپنده میتسوبیشی

بازار پیکاپ های موجود در ایران تنوع بالایی ندارد و به نوعی خریداران مجبور هستند از بین مدل های موجود یکی را انتخاب کنند. اما حال قرار است محصولی جدید وارد بازار پیکاپ های ایران شود. با گسترش نیوز همراه باشید.

اقتصاد قوی ترین وانت مونتاژی ایران از راه رسید / قیمت رقابتی با قلب تپنده میتسوبیشی

هرگاه نام وانت به گوش ما می‌رسد ناخودآگاه یاد وانت زامیاد یا همان نیسان آبی معروف می‌افتیم؛ وانتی که سالیان سال است در ایران تولید می‌شود و هنوز نیز تولید آن متوقف نشده است. اما به نوعی می توان گفت این وانت ها از رده خارج شده‌اند و تنها به دلیل قیمت مناسب همچنان در ایران خرید و فروش می‌شوند. در این میان گزینه های دیگری نیز در بازار پیکاپ های موجود در ایران وجود دارد که از جمله آن ها می‌توان به آمیکا آسنا، فوتون تونلند و کی ام سی T۸ اشاره کرد. قیمت هر سه وانت ذکر شده در حدود ۸۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

با وجود این که سه وانت ذکر شده قیمت نسبتا بالایی دارند اما از لحاظ مشخصات فنی دارای پیشرانه قدرتمندی نیستند. حال یک محصول جدید با نام مکث کلوت قرار است وارد بازار پیکاپ های ایران شود که می‌تواند تمام وانت های مونتاژی بازار را از لحاظ قدرت فنی شکست دهد. کلوت در حقیقت پیکاپی چینی از برند دایون مدل V۵ است که قرار است با این نام در ایران عرضه شود. مکث موتور نیز تولید این پیکاپ را بر عهده دارد که در حقیقت زیرمجموعه شرکت ماموت خودرو است.

کلوت۵

مشخصات فنی مکث کلوت

نسخه اصلی کلوت در چین با پیشرانه ۲ لیتری عرضه می‌شود اما مکث موتور تصمیم گرفته این پیکاپ را پیشرانه ۲.۴ لیتری ساخت میتسوبیشی به بازار ایران عرضه کند. باید همینجا مکث کوتاهی کرد! استفاده از یک پیشرانه ژاپنی می‌تواند برای این پیکاپ می‌تواند برگ برنده ای برای این خودرو باشد چرا که پیشرانه های ژاپنی به دوام بالا و استهلاک پایین معروف هستند. در کنار این پیشرانه یک گیربکس ۶ سرعت دستی قرار دارد که توان را به ۴ چرخ منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که حداکثر توان پیشرانه این پیکاپ ۲۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۳۲۰ نیوتن متر است. به نوعی می‌توان گفت ما با قوی ترین پیکاپ مونتاژ شده در کشور مواجه هستیم. لازم به ذکر است که مصرف سوخت کلوت به صورت ترکیبی ۱۰.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است که عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد. همچنین نکته مثبت دیگر این که کلوت با لاستیک های AT که مناسب موارد شهری و آفرود است عرضه خواهد شد.

برای مقایسه جدول قیمت و توان پیشرانه پیکاپ های موجود در ایران را در زیر ببینید.

پیکاپ-کلوت

امکانات رفاهی

اما پیکاپ های امروزی دیگر مانند قدیم نیست که خالی از امکانات باشند. در حقیقت خودروسازان سعی می‌کنند امکانات رفاهی مناسبی را برای پیکاپ ها نیز در نظر بگیرند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. کلوت نیز از نظر امکانات رفاهی در سطح خوبی قرار دارد. از جمله امکانات این پیکاپ می‌توان به استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری ESP، دوربین دید عقب، مانیتور ۹ اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک و تنظیم برقی آینه ها اشاره کرد.

کلوت۴

قیمت و زمان عرضه

مکث کلوت قرار است از آذرماه امسال وارد بازار شود. قیمت این پیکاپ هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. لازم به ذکر است که نسخه اتوماتیک کلوت نیز از تیرماه سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد.

 

نظر شما درباره این پیکاپ چیست؟ دیدگاهتان را با ما و سایر خوانندگان گسترش نیوز در میان بگذارید.

  • احسان ارسالی در

    خیلی نودونه درصد جمعیت ایران توانایی خرید چنین محصولاتی ندارند قدرت خرید مردم تو پراید با اون بی ایمنی بودنش مانداند

  • ناشناس ارسالی در

    وانت وسیله کار هست که باید هم کیفیت بسیا ر بالایی داشته باشد و هم قیمت بسیار مناس ب ، با این قیمتها مگر کسی می تواند از ای نها بعنوان وسیله کار و کسب درآمد استفاده کند؟

  • ali ارسالی در

    ما جماعت انقدر کارمون درسته که پراید وان ت را صد چهل پنجاه میخریم بابا این ارزو نه بزنید دو سه میلیارد ما می خریم

  • hossein ارسالی در

    حقوق اداره کار 3 میلیون وانت 800 میلیون

  • ناشناس ارسالی در

    فقط نیسان دیزل شرکت زامیاد بهترین ماشینه ازهرلحاظ عالی عالیه

  • مجتبی واحدی ارسالی در

    یکی میخرم

  • ناشناس ارسالی در

    وانتی که در چین حدود 70میلیون تومن قیمت دارد نیامده به ایران قیمت گذاری شد به 80 0میلیون تومن . انصاف این ملت با ظهور چه کسی بر فنا رفته ..بالاخره روزی خواهد امد که هرچی بالا کشیدید پس دهید .‌

  • نادر ارسالی در

    سلام بااین قیمت مردم قدرت خریدندارند

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی عالیه ۸۰۰میلیون میدی وانت میخری. رو زی ۲۰۰ تومن میشه باهاش کار کرد.

  • علی اصغر سهرابفر ارسالی در

    بنام خداوند يكتا
    با احترام ،‌ سپاس فراوان از تلاش شبانه روزي مسئولان و مدي ران نفهم خودروسازي يعني خاك بر سرتان با اين فرمول توسعه اقتصادي !

  • احمد ارسالی در

    ایدو لگن ساز برای چپاول غارت مردم از مسو لین تراز اول کشور دستور دارند والاکدام م سول است که ندارد این دو شرکت‌های دیگر به غارت مردم مشغول اند

  • رسول محققی ارسالی در

    سلام اتومات اش همین امسال بدین بازار من یکی اش می خواهم درضمن خودروها سفارشی هم تولید کنید با آب شنهای پیشنهادی خریدار...؟

ارسال نظر