|
کدخبر: 210809

چانگان سواران ببینند / کراس اوور جدید رسید

کراس‌اوور کامپکت CS۵۵ در سال ۲۰۱۷ به سبد محصولات چانگان اضافه شد. این خودرو که زمانی زمزمه‌های عرضه آن در کشورمان هم شنیده می‌شد و حتی در نمایشگاه‌های خودروی شهرهای مختلف ایران به نمایش درآمد، یکی از کراس‌اوورهای باکیفیت و قابل‌توجه چینی بود که حتی از سوی نشریات غربی هم تحسین شد.

یک سال پس از رونمایی CS۵۵ در طراحی آن اصلاحاتی کوچکی انجام گرفت و سپس در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفت نسبتاً بزرگی را تجربه کرد و طراحی قسمت جلوی آن کاملاً تغییر یافت. این نسخه فیس‌لیفت با پسوند پلاس به بازار عرضه شد. چند ماه پیش یعنی در اوایل سال جاری نیز چانگان از نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت پرده‌برداری کرد. این نسل جدید هم همچنان CS۵۵ پلاس نام دارد و به گفته رسانه‌های چینی، در کنار پلاس قبلی به فروش می‌رسد.

نسل جدید CS۵۵ پلاس طبق جدیدترین زبان طراحی چانگان شکل گرفته که پیش‌ازاین در محصولات سری یونی دیده بودیم. به همین دلیل، این کراس‌اوور جدید شبیه به نسخه‌ای ساده شده از کراس‌اوور یونی‌کی به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو جلوپنجره بسیار بزرگی جلب‌توجه می‌کند که بالای آن چراغ‌های باریکی جای گرفته‌اند. در برخی نسخه‌ها نیز تزئینات قرمزرنگ در طرفین سپر جلو و رکاب‌ها، حال و هوایی جوان‌پسند ایجاد کرده است.

چانگان۲

CS۵۵ پلاس جدید در پروفیل جانبی از خطوط نرم و منحنی استفاده کرده که با فرم جعبه‌ای شکل نسل قبلی در تضاد است. بااین‌حال، برخلاف یونی‌کی، در اینجا از دستگیرهای در معمولی استفاده شده و خبری از نمونه‌های مخفی نیست. در عقب خودرو مثل یونی‌کی چراغ ترمز دوتایی در اسپویلر و یک مه شکنی تکی در وسط سپر به چشم می‌خورد اما چراغ‌های عقب از هم جدا بوده و پوسته شفافی دارند. نسل جدید CS۵۵ پلاس ۴۵۱۵ میلی‌متر طول، ۱¡۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن ۲۶۵۶ میلی‌متر است که ۶ میلی‌متر از نسل قبلی بیشتر است.

این خودرو در داخل هم از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد. البته غربیلک فرمان مربعی شکل کوچک و صفحه آمپری که از بالای آن قابل‌مشاهده است، کاملاً به کابین محصولات پژو شباهت دارد. درهرحال، در اینجا شاهد صفحه آمپر تمام دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی در ارتفاعی پایین‌تر و دریچه‌های تهویه باریک با طرح سراسری در زیر آن هستیم.

چانگان

برای نسل جدید CS۵۵ پلاس همچنان همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی در نظر گرفته شده که از سری موتورهای موسوم به نهنگ آبی چانگان است و ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور هم مثل نسل قبلی از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فروش این خودرو از همین ماه با قیمتی از ۹۲۹۰۰ یوآن معادل ۱۴۴۰۰ دلار تا ۱۲۱۹۰۰ یوآن معادل ۱۸۸۰۰ دلار در چین آغاز می‌شود اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد، چانگان همچنان به فروش نسل قبلی CS۵۵ پلاس هم در کنار نسل جدید ادامه خواهد داد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها