|
کدخبر: 206938

قدم بزرگ مجلس برای بازنشستگان

مجلس کنونی، از روزی که شکل گرفته، اعضای آن پیوسته می گویند که ما عدالت محور و عدالت خواه می باشیم.به پندار حقیر، عدالت خواهی در حرف نیست و در عمل می باشد.

 در سال گذشته نماینده سلسله و دلفان از استان لرستان، طرح دایمی شدن همسان سازی را به همین مجلس ارایه نمود که 208 نماینده آن را امضا کردند. تا این جا، نمایندگان مجلس برای اجرای عدالت قدمی برداشتند، ولی هیات رییسه مجلس به بازنشستگان بی مهری نمود..

نهایتا، دولت قبلی، درست در ماه پایانی خدمتش، لایحه ای را  تقدیم هیات رییسه مجلس کرد.  چون لایحه دولت قید دو فوریتی داشت، اگر هیات رییسه با این قید مخالف بود، می بایست قید آن را به رای می گذاشت که نگذاشت و پس از مدتی، آن را به عنوان یک لایحه عادی اعلام وصول کرد.

چه اتفاقی رخ داد که همان مجلسی که طرح نماینده سلسله و دلفان را امضا نمود، اینک عادی کردن لایحه دولت و تاخیر در اعلام وصول آن را دید وسکوت کرد.

اینک لایحه دولت به عنوان یک لایحه عادی در مجلس است. اگر مجلس خدای ناکرده سکوت کند و بگذارد  نوبت این لایحه برسد و آن گاه آن را بررسی  و  تصویب نماید، عملا باید گفت به روال عادی، چنین فرصتی به موقع فرا نخواهد رسید و زمانی نوبت لایحه می رسد که دیگر برنامه ششم تمام شده و بررسی این لایحه هیچ ثمری ندارد.

اگر مجلس با امضای 50 نماینده خواهان بررسی و تصویب خارج از نوبت آن گردد، هم قدم بسیار بزرگی برای بازنشستگان برداشته شده و هم عدالت محوری و عدالت خواهی نمایندگان در عمل اثبات می گردد.

 در عمل عدالت خواهی خود را نشان بدهند و این لایحه را زمانی بررسی و تصویب نمایند که هم قانون برنامه ششم هنوز معتبر باشد و هم ماده 30 همین قانونبازنشستگان اینک چشم به مجلس انقلابی دوخته ایم که آیا نمایندگان هر چه سریع تر عدالت خواهی خود را در عمل نشان می دهند یا خدای ناکرده به کل ماجرا بی تفاوتی نشان خواهند داد.

اینک حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر بازنشستگان مختلف داریم که با افراد تحت تکفلشان، قشری بزرگ را تشکیل می دهند و در تعیین مجلس بعدی حتما اثر جدی دارند.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    تا بوده چنین بوده

  • قلی ارسالی در

    بگید قدمشونو زیاد بلند بر ندارن خشتکشون جررر میخوره.همش وعده بیجاست.

  • ناشناس ارسالی در

    قالیباف با بازنشستگان خوب نیست ؟!

  • ناشناس ارسالی در

    یکسال دیگر انتخابات شروع میشود آقای قالی باف

  • ناشناس ارسالی در

    خدا پدرت رو بیامرزه کی به فکر بازنسشته ب دبخت وبیچاره هست در مجلس که هیچ در بعضی از وزارتخانه ها اصلاً دراین قانون برا خی لی از بازنشسته ها وبازماندها حتی حاضر نش دن متناسب سازی حقوق رو انجام بدهند اصلاً برای دولت هم بار مالی نداشته

  • ضحا ارسالی در

    اگررئیس واعضای مجلس ازاول تاریخ آمدنشون. ..چیزی به نام زمان ومکان حالیشون بود...ا لان وضع وحال خودشون ودولت وملت این نبود. ..موضوع دقیق ازگذشت زمان ومکان صرفه هزین ه چندبرابر وتلفات مالی و جانی هستش که
    نمی فهمن.....یعنی چی؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه در حق بازنشستگان کم لطفی میشود، من خودم پارسال اول دیماه باز نشسته شدم و در بهمن ماه به همه شاغلین چه قراردادی و چه رسمی در اداره مون برنج وکمک‌نقدی دادن د ولی به ما چیزی تعلق نگرفت،این انصافه؟

  • بازنشسته لشگری ارسالی در

    به ولای علی نمایندگان مجلس این طرح را پش ت گوش بندازن یعنی بخواهند بعد 14سال این مدعیان انقلابیگری حق مارا ضایع کنند باید بدانند انتخابات بعدی 20میلیون شرکت کنند ه دایمی انتخابات پای صندوق نخواهند آمد ا ین حرف همه بازنشستگان هست من نه ضد انقلا بم نه محارب نه ضد ولایت فقیه یک پاسدارم با 50ماه جبهه که اندازه یک نظافت چی شرکن نفت با 3سال سنوات حقوق نمیگیرم چقدر تبع یض چقدر بی عدالتی اگر افزایش حقوق تورم ز است برای شاغل وبازنشسته تورم زاست حقوق20 0میلیونی تورم زانیست بخواهند 2میلیون به بازنشسته لشگری وکشوری اضافه کنند همه چغن در وهویچ های کشور میشن اقتصاددان

  • محمدولایی ارسالی در

    اعضای محترم مجلس :::دورویی شما ها را خودتان مشخص کردید چون شعارتان با اعمالتان متفاوته ::: اولا حق باز نشستگان را خدا از شما خواهد گرفت و بدانید همین دوسال دیگر جایی ندارید باز نشستگان بیش از پنجاه درصد کشورند آماده باشید

  • بازنشسته ارسالی در

    دروغ دروغ دروغ

ارسال نظر