|
کدخبر: 204448

واریزی مهم در جیب مردم + جزئیات

طبق آخرین اعلام از ۳۴ میلیون مشمول یارانه معیشتی کرونا ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که به نظر می‌رسد این تعداد می‌توانند در انتظار یک یارانه جدید دیگر باشند.

روز گذشته مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت دو هزار میلیارد تومان برای کاهش فقرمطلق، حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار و پرداخت مستمری به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

اما این دو نهاد چه تعداد مستمری‌بگیر دارند که ممکن است از این حمایت مالی برخوردار شوند؟

دی ماه سال گذشته حسین میرزایی، سخنگوی طرح حمایت معیشتی گفته بود: از ۳۴ میلیون مشمول استفاده کننده از خدمات کمک معیشتی (یارانه معیشتی کرونا) ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند.

در واقع اگر همین میزان این بار هم ملاک قرار بگیرد سهم هر کدام از ۹ میلیون نفر کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد از بودجه دو هزار میلیارد تومانی اخیر رقمی بیش از ۲۲۲ هزار تومان خواهد بود. آیا با این اقدام آنها باید منتظر یارانه ۲۰۰ هزار تومانی باشند؟ احتمالا در روزهای آینده این دو نهاد حمایتی در این مورد رسما اطلاع‌رسانی کنند.

این اقدام حمایتی درحالیست که در طرح یارانه معیشتی نیز به نظر می‌رسد اخبار جدیدی در راه باشد.

با وجود اعلام اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه وجود ندارد اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که این موضوع همچنان در حال بررسی است. به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است.

علاوه بر این، اخیرا کمیته امداد اعلام کرده که سالانه ۹۰ هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد. با توجه به اینکه احتمالا این مددجویان تمکن مالی برای بازپرداخت اقساط آن را نداشته باشند به نظر می‌رسد این واگذاری به شکل رایگان خواهد بود.

منبع: مثلث آنلاین
  • محمد ارسالی در

    باید به ان ۳۴ ملیون کمک کرد واقعاً گرانی پدر مردم بدبخت رو دراورده هیچ کس هم به فکر مردم وفقر ونداری نیست

  • نسین ارسالی در

    با سلام یارانه به افراد فوق بسیار کار پسندیده است اما تفکیک دیگر چنانچه در یارانه معیشتی که نوعی تبغیض بود خلاف است فردی صاحب ۲ماشین موتورسیکلت چطور باید یارانه بنزین بگیرد ولی یک باز نشسته نگیرد تبغیض وزارت رفاه برویید بررسی کنید

  • ناشناس ارسالی در

    کسی که آبرومنده تو شهر کوچیک هست نمیتون ه بره کمیته عضو بشه گناهش چیه واقعا عدال ت هست این یا رای جمع کنی از یه عده بدبخت بیچاره

  • ناشناس ارسالی در

    نباید یک مبلغی که میخواهند بدهند اینقدر با سرو صدا پخش کنند که بقال سرکوچه هم میفهمد .

  • احمد ارسالی در

    دولت معیشت بالاترین تورم ظرف دوماه اول ر ا ثبت خاک بر سر انهاییکه رای دادن یرشان دوباره کلاه رفت

  • ناشناس ارسالی در

    خدا مرگتون بده با یارانه قدیم و جدیدتون. فقط خجالت بکشید و شرم کنید .آخه این صدقه چه به درد ثروتمندان میخوره که به خاطر ر ای میخواید همه را برا خودتون داشته باشید اونم با پول ی پفک گولشون بزنید .کدوم ری ال را تا حالا به کدوم معلول دادید که همش خبر از افزایش و جدید و قدیم میکنید.به خ دا به جز معلول محجور و ذهنی ی ۵ ریالی به دیگر معلولین نمیدید و به دروغ میگید داد یم من خودم ۲۰ ساله معلول متوسط شناخته شد م .و چهل و پنج ساله و دو فرزند خردسال و مستاجر و بیکار بدون ریال سپرده بانکی.ساک ن روستا.رفتار دولت تا حالا با من و امثال من مثل ثروتمندان بوده .آخه لا اقل ی مش ت مسئول روی کار نمیاند را رضای خدا وجدان داشته باشند .که بگند مثلا ی معلول فاقد درآمد و یا ی بازنشسته تامین اجتماعی حقو قش کمتر از نصف ی معلم یا کارمند یا ی باز نشسته کشوری و لشکریه و بیاند اولویت بندی کنند .همش دنبال منافع خودتونید و فک و ف امیلتون

  • ناشناس ارسالی در

    این تیترهای دروغین را چرا میزنید کی واری زی به جیب مردم بوده که حالا باشه فقط از جیب قشر کارمند و کارگر همیشه برداشته میش ه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها