|
کدخبر: 197116

این شبکه اجتماعی بیت‌کوین پاداش می‌دهد

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، توییتر در حال ایجاد زمینه برای پاداش‌دهی به تولیدکنندگان محتوا با استفاده از بیت کوین و از طریق شبکه لایتنینگ است.

اقتصاد این شبکه اجتماعی بیت‌کوین پاداش می‌دهد

شبکه لایتنینگ یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم است که با هدف تسریع و کاهش کارمزدهای تراکنش‌های بیت کوین، از طریق عبور تراکنش‌ها از کانال‌ها و بدون نیاز به استفاده از بلاکچین بیت کوین برای تأیید هر تراکنش، طراحی شده است.

به گزارش وبگاه مک‌رومرز (MacRumors)، جدیدترین نسخه بتای توییتر برای سیستم عامل iOS شامل کدهایی است که نشان می‌دهد بیت کوین به بخش «Tip Jar» این برنامه اضافه خواهد شد. جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل توییتر، پیش‌تر هم اشاره کرده بود که پاداش‌‌دهی از طریق بیت کوین در دست کار این شرکت است.

توییتر قابلیت Tip Jar را در ماه می و به عنوان راهی برای پاداش دادن به تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی معرفی کرد. حال اگر گزارش‌های منتشرشده صحت داشته باشند، بیت کوین در کنار کش اپ (Cash App)، پی‌پال (PayPal) و ونمو (Venmo)، به عنوان یک گزینه پرداخت در بخش Tip Jar اضافه خواهد شد.

به عنوان بخشی از این پروژه، توییتر ممکن است آموزش مختصری را نیز در مورد بیت کوین و شبکه لایتنینگ ارائه دهد؛ چون همان‌طور که گفته شد، سرویس Tip Jar برای انجام تراکنش‌های بیت کوین قرار است از شبکه لایتنینگ استفاده کند. این دوره آموزشی همچنین ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد کیف پول‌های متصدیانه (custodial) و غیرمتصدیانه (non-custodial) برای ذخیره بیت کوین باشد.

اضافه شدن قابلیت پاداش‌دهی از طریق بیت کوین در توییتر، جدیدترین مورد از تحولات متمرکز بر ارز دیجیتال برتر جهان برای این غول رسانه‌های اجتماعی و شخص دورسی است. پیش‌تر و در ماه آگوست، دورسی از برنامه‌های خود برای ساخت یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت کوین خبر داده بود. در ماه ژوئیه نیز، دورسی اعلام کرده بود که شرکت پرداخت اسکوئر (Square) در حال توسعه یک کیف پول سخت افزاری برای بیت کوین است.

دورسی قبلاً با اشاره به پتانسیل بیت کوین برای ایجاد تحول در محصولات و خدمات توییتر، اظهار داشته بود که این ارز دیجیتال نقش بزرگی در آینده این شرکت خواهد داشت.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها