|
کدخبر: 194089

پیش بینی قیمت طلا برای بعد تعطیلات

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در زمان تعطیلی بازار بیان کرد: قیمت‌های فعلی غیر رسمی بوده و بر اساس ارزش اونس و بهای دلار تعیین شده است.

اقتصاد پیش بینی قیمت طلا برای بعد تعطیلات

نادر بذرافشان در گفت‌وگو درباره عوامل موثر بر قیمت طلا و سکه در ایام تعطیلی بازار بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون ارزش اونس جهانی با رشد حدود ۹دلاری به ۱۷۸۱دلار رسیده و بهای دلار هم در بازار غیررسمی از مرز ۲۷هزار تومان عبور کرده است که این دو عامل در کنار اخبار منفی سیاسی و اتفاقات افغانستان باعث شده قیمت طلا و سکه طی چند روز اخیر به‌رغم توقف داد‌و‌ستد‌ها گران شود.

به گفته این فعال بازار طلا، امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نسبت به قبل از تعطیلات حدود ۹۰هزار تومان، طلای ۱۸عیار گرمی ۲۱هزار، سکه طرح امامی ۱۲۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هم ۱۵۰هزار تومان افزایش یافته است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره وضعیت بازار بعد از اتمام تعطیلات اظهار کرد: در شرایطی که روند صعودی نرخ ارز و اونس جهانی ادامه داشته باشد کاهش قیمت طلا و سکه بعید خواهد بود اما درصورت انتشار خبر مثبت سیاسی و عقب‌گرد دلار، احتمال اینکه قیمت‌ها در بازار طلا اندکی کاهش یابد وجود دارد.

او با اشاره به وضعیت تقاضا هم اضافه کرد: بر اساس تجربه گذشته، اصولا داد‌و‌ستد‌ها چند روز بعد از آغاز به کار بازار شروع خواهد شد لذا انتظار نداریم فردای بازگشایی بازار تقاضا برای طلا و سکه وجود داشته باشد.

قیمت طلا و سکه در بازار غیر رسمی

بذرافشان در پایان به تشریح قیمت طلا و سکه در بازار غیر رسمی امروز پرداخت و گفت: باتوجه به ارزش اونس جهانی و بهای دلار، قیمت سکه امامی در بازار غیر رسمی ۱۲میلیون و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان اعلام شده و بر همین اساس حباب سکه هم به ۷۰۰هزار تومان رسیده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۸۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۲۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار هم به یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان افزایش یافت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها