|
کدخبر: 190625

ایلان ماسک چقدر بیت کوین دارد؟

ایلان ماسک می گوید تسلا ۴۲ هزار واحد بیت کوین دارد.

اقتصاد ایلان ماسک چقدر بیت کوین دارد؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به تازگی در توییتر خود با صحبت در مورد کل دارایی های بیت کوین (BTC) این شرکت خودروسازی گفته است که این غول فناوری “نزدیک به” ۴۲۰۰۰ واحد بیت کوین دارد. به گزارش CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، ارزش این دارایی بالغ بر ۱.۶۰ میلیارد دلار است.

گفتنی است که ماسک شخصاً نیز صاحب بیت کوین است و دیگر شرکت معروف او، یعنی شرکت هوافضای اسپیس ایکس هم در ترازنامه خود BTC دارد.

بر اساس تازه ترین به روزرسانی مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، تسلا شاهد کاهش ۲۳ میلیون دلاری ارزش دارایی های بیت کوین خود بوده است. این سند نشان می دهد که تسلا در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید دارایی های دیجیتالی هزینه کرده و ۲۷۲ میلیون دلار از فروش ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرده است.

اعتقاد بر این است که نظرات عمومی ماسک در مورد بیت کوین به تغییرات چشمگیر قیمت این دارایی دیجیتال در سال ۲۰۲۱ کمک کرده است. مدیرعامل تسلا صراحتاً گفته است که به احتمال زیاد تسلا بار دیگر پذیرش پرداخت با بیت کوین را آغاز می کند، زیرا فرآیند استخراج آن با محیط زیست سازگارتر می شود.

وی گفت: “من باید مطمئن شوم که درصد مصرف انرژی های تجدیدپذیر در فرایند استخراج بالای ۵۰ درصد یا بیشتر بوده و این رقم رو به افزایش است. در این صورت تسلا پذیرش بیت کوین را از سر خواهد گرفت”.

 

منبع: آکادمی هالوکویی

ارسال نظر