|
کدخبر: 189751

معاملات مشکوک ۳ سرمایه گذاری در بورس

در روز رشد ۸۷۸۶ واحدی شاخص، پتروشیمی حاضر در بورس ، دو سهم دارویی، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۸۷۸۶ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۳۶۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۵.۵ و ۲.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پارس خودرو با داد و ستد بیش از ۴۷۸، ۳۳۱، ۲۲۸ ، ۲۱۸ و ۲۰۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، کاشی سینا شرکت حاضر در بازار اول بورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۱.۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سیمان لارستان، مس تکنار، شهد، جام دارو، سرمایه گذاری سامان گستر اصفهان، سرمایه گذاری خراسان رضوی، تاید واتر خاورمیانه، شیرین دارو، سرمایه گذاری کرمانشاه، گسترش صنایع انرژی آذرآب، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی شازند، نصیر ماشین و مهرام مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پتروشیمی شازند، دو سهم دارویی، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر