|
کدخبر: 186021

شرکت ملی مس در سال ۱۳۹۹ خوش درخشید!

از دیگر نکات قابل توجه صورت های مالی فملی سرمایه گذاری‌های بلندمدت این شرکت می‌باشد که با رشدی ۱۵.۲۴۵ درصدی به رقم ۴۶.۸۸۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

اقتصاد شرکت ملی مس در سال ۱۳۹۹ خوش درخشید!

شرکت صنایع ملی مس با سرمایه ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی سومین شرکت در بین ۵۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد.

رکوردشکنی در تولید و فروش

این شرکت در سال ۱۳۹۹ در بخش تولید و فروش عملکرد خوبی داشته به طوری که در تولید کنسانتره مس، تولید مس آندی و کاتدی و تولید فلزات گرانبها بیشترین میزان تولید در طول عمر خود را داشته است.

هم چنین شرکت در بخش فروش، با فروش داخلی ۲۳۷.۹۰۱ میلیارد ریال و ۱۸۴.۳۱۹ میلیارد ریال فروش صادراتی، به بالاترین میزان فروش ریالی خود دست یافته است.

افزایش ۸۸ درصد در درآمدهای عملیاتی

بر اساس صورت مالی حسابرسی شده، شرکت صنایع ملی مس در درآمد عملیاتی افزایشی ۸۸ درصد داشته و به درآمد ۴۳۰.۳۳۰ میلیارد ریال دست یافته است. این افزایش عمدتاً ناشی از افزایش فروش خارجی کاتد و کنسانتره و تسعیر با نرخ‌هایی بالاتر از نرخ ارز نسبت به سال ۱۳۹۸ بوده است.

بهای تمام شده کالای فروش رفته با توجه به افزایش هزینه ها، تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم و افزایش فروش کنسانتره مس نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشته و رقم ۱۳۵.۶۲۰ میلیارد ریال بوده است.

رشد ۱۲۴ درصدی هزینه های مالی

در بخش هزینه‌های مالی، این هزینه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و از رقم ۱.۶۸۳ میلیارد ریال به مبلغ ۳.۷۶۳ میلیارد ریال معادل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. این افزایش مربوط به رشد ۲.۵۳۴ درصدی تسهیلات مالی بوده است.

رشد ۱۵۲۴۵ درصدی سرمایه گذاری های بلندمدت

تسهیلات مالی شرکت در سال ۱۳۹۹ به رقم ١۴٧٨۵ میلیارد ریال افزایش یافته است. از دیگر نکات قابل توجه سرمایه گذاری‌های بلندمدت شرکت می‌باشد که با رشدی ۱۵.۲۴۵ درصدی به رقم ۴۶.۸۸۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است. در این بین مطالبات تجاری شرکت نیز رشدی ۳۶۹ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۶۶.۹۳۵ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

رشد ۱۱۶ درصدی سود خالص

در انتها تحت تاثیر افزایش درآمد‌های عملیاتی به میزان ۸۸ درصد و افزایش بهای تمام شده به میزان ۶۲ درصد، سود ناخالص به میزان ۱۰۵ درصد افزایش داشته است. در همین راستا شرکت در سود خالص با ۱۱۶ درصد رشد به مبلغ ۲۶۱.۸۴۷ میلیارد ریال دست یافته و به ازای هر سهم سودی ۱.۳۰۹ ریالی دست یافته است.

فروش بهاری رشد کرد

در سال ۱۴۰۰ بر اساس گزارش ماهانه ارائه شده شرکت، فروش ریالی شرکت در خرداد ماه ۶۵.۸۰۰۱ میلیارد ریال بوده است. در مجموع فروش فصل بهار شرکت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۳۵.۱۹۰ میلیارد ریال را به ثبت رساند که نسبت به فروش ۶۳.۱۷۶ میلیارد ریالی دوره مشابه در سال ۱۳۹۸ از رشد ۱۲۵ درصدی بر خوردار بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها