|
کدخبر: 178921

جزییات جدید از پنجمین عرضه اولیه سال

زمان قطعی واگذاری ۱۵ درصد از سهام گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری برای چهارشنبه جاری تعیین شد تا پنجمین شرکت جدید در سال جاری وارد بازار شود.

اقتصاد جزییات جدید از پنجمین عرضه اولیه سال

با نزدیک شدن به اتمام سومین ماه از سال جاری در حالی تاکنون عرضه اولیه سهام چهار شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، صنعت غذایی کورش و لیزینگ کارآفرین انجام شده که پس از گذشت یک هفته، پنجمین سهم جدید هم وارد بازار می شود.

به این ترتیب، ۱۰ درصد از سهام گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری شامل ۹۰۰ میلیون سهم با محدوده قیمت ۲۸۰ تا ۲۹۹ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۰۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی ۳۰۰ هزار تومانی نیاز است.

شرکت تامین سرمایه سپهر هم متعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است. همچنین ۴۵۰ میلیون سهم دیگر معادل ۵ درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه یعنی ۲۹ خرداد به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری اسفند سال ۹۳ تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. در زمان تاسیس، صندوق بازنشستگی کشوری سهامدار موسس ۹۹.۹ درصدی این شرکت بوده است. همچنین سرمایه اسمی و ثبتی شرکت با ۵۱ نیروی انسانی، ۱۰ میلیارد تومان بوده که با تصویب مجمع فوق‌العاده به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده و ثبت شده است.

در حال حاضر ۸۲.۷۸ درصد مالکیت سهام به صندوق بازنشستگی کشوری، ۱۷.۱۷ درصد به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، ۰.۰۲۵ درصد به هر کدام از شرکت های سرمایه گذاری صبا جهاد و عمران و ساخت تراز پی ریز تعلق دارد.

اکنون ۵ هلدینگ تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه( سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری)، هلدینگ مالی، بانکی و سهام( گروه مدیریت ارزش سرمایه)، هلدینگ غذایی، دارویی و کشاورزی( سرمایه گذاری صبا جهاد)، هلدینگ عمران و ساختمان( شرکت عمران و ساختمان تراز پی ریز) هلدینگ صنایع و معادن( سرمایه گذاری آتیه صبا) در این صندوق فعال است.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر