|
کدخبر: 175362

توصیه جدی به سرمایه‌گذاران بیت کوین

با وجودی که بیتکوین در هفته گذشته ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد اما همچنان استراتژیست‌های وال استریت اعتقاد دارند، روند فوق که رشدهای شدیدی را رقم زده است به زودی به پایان نخواهد رسید.

اقتصاد توصیه جدی به سرمایه‌گذاران بیت کوین

این تنها یک تلنگری برای سرمایه‌گذاران بیت کوین بوده است که فکر می‌کردند می‌توانند نوسانات این بازار را مدیریت کنند. بزرگترین ارز دیجیتال جهان، چهارشنبه گذشته با افت ۳۰ درصدی، آن هم تنها در یک روز، روبه‌رو گشت و به حدود ۳۰ هزار دلار رسید. در اواسط ماه آوریل بیتکوین بالاترین رکورد تاریخی خود را در نرخ ۶۴.۸۲۹ هزار دلار ثبت کرد. گرچه این بازار نوسانات زیادی داشته است، اما تلاطم‌های چند مدت اخیر بشدت سنگین و دور از انتظار سرمایه‌گذاران بوده است! آخرین باری که بیتکوین با افت به این بزرگی روبه‌رو شد مارس ۲۰۲۰ در اوج شیوع بیماری همه گیر کوید بود. و حتی در آن زمان نیز، معاملات با چنین اختلاف ناگهانی همراه نبودند.

بازار رمزارزها در حال بلوغ

براساس کوین متریک، بیتکوین ۱۴ روز از ماه می‌، کندلهای کاهشی ثبت کرده و در سال ۲۰۲۱ این رمزارز در ۳۹ روز نوسانات بالای ۵ درصد را تجربه کرده است. این نوسانات برای کل سال ۲۰۲۰، ۴۲ روز بوده است.

پیتر برزین، استراتژیست ارشد جهانی در تحقیقات BCA، در یادداشتی گفت: نوساناتی که ارزهای رمزپایه طی دو هفته گذشته دریافت کرده‌اند، فقط طعم چیزهای آینده است. وی اضافه کرد که بازارهای ارزهای دیجیتال همچنان با نظارت دقیق‌تری روبه‌رو خواهند شد. در کوتاه مدت، مشکلات بازارهای ارز دیجیتال می‌تواند سایر دارایی‌ها، مانند سهام حوزه فناوری و فناوری را کاهش دهد.

نوسانات اخیر درحین قانون‌گذاری‌های جدید ایالت متحده در زمینه رمزارزها شدت گرفت. در همین حال، مقامات چینی به طور جدی قصد جلوگیری از معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال را اعلام کردند. که این خود ریزش دو چندان را برای این بازار رقم زد.

آدام کریسافلیلی، بنیانگذار شرکت Vital Knowledge، بیان کرد که بیتکوین به شکل خنده‌داری بی‌ثبات است. در اقتصاد ارزش هیچ چیزی به این سرعت تغییر نمی‌کند.

طبق داده‌های Cornerstone Macro، این چهارمین باری بود که در بازار کریپتو کارنسی افت ۳۱ درصدی تنها در یک روزاتفاق افتاده است.

نشانه هایی از ادامه مشکلات

تحلیلگران بانک جی‌پی مورگان اعتقاد دارند که اصلاح قیمتی این بازار هنوز به اتمام نرسیده است.

نیکولاس پانیگیرتزوگلو، مدیرعامل این شرکت، در یادداشتی گفت با وجود بهبود قیمت‌ها به حدود ۴۰ هزار دلار، خیلی زود است که فکر کنیم پایان روند نزولی اخیر بیت کوین به پایان رسیده است.

کارتر ورث، تکنسین ارشد بازار، گفت که بسیاری از افراد در انتظار نرخ ۴۲ هزار دلار هستند که اقدام به فروش بیتکوین‌های خود کنند و این عرضه سنگین شکست و عبور از مقاومت فوق را مشکل می‌کند.

احتمال ریزش مجدد نرخ بیتکوین تا ۳۰ هزار دلار

ریزش مجدد به پایین‌ترین سطح هفته گذشته امکان‌پذیر است. بسیاری معتقدند که اگر بیت کوین به زودی برای فروش مجدد در نرخ ۳۰ هزار دلار کاهش یابد، نباید تعجب کرد.

جولیان امانوئل، مدیر استراتژیست سهام و مشتقات در BTIG معتقد است که هر نوع نوسانات نزولی دیگر یک فرصت خرید است. او هدف پایان سال بیتکوین را ۵۰ هزار دلار تعیین کرد.

منبع: بورسان

ارسال نظر