|
کدخبر: 174168

احتمال اوج گیری قیمت سکه در روز اول خرداد

دو سیگنال به قیمت سکه می تواند آغاز خرداد را برای این بازار افزایشی کند. افزایش قیمت طلا و کاهش قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها علامت های صعودی به بازار سکه هستند.

اقتصاد احتمال اوج گیری قیمت سکه در روز اول خرداد

قیمت سکه با برگشت به بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی در انتهای هفته،‌ توانست بار دیگر شانس های افزایشی را برای برخی از معامله گران زنده کند. فلز گران بهای داخلی در معاملات پشت خطی روز جمعه حتی تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان رشد کرد. به گفته فعالان علت افزایش قیمت سکه دو سیگنال جهانی بود. از یک سو بهای اونس طلا توانست خود را بالای محدوده هزار و ۸۸۰ دلار تثبیت کند و به این ترتیب، احتمال رشد به بالای محدوده هزار و ۹۶۰ دلاری فعال تر شود. در واقع خوشبینی به آینده طلا، یکی از دلایلی بود که تمایل سکه بازان برای خرید را بالاتر برد. عامل دومی که امیدهای افزایشی را در بازار سکه بالا برده است، نزول انواع رمزارزها در روزهای اخیر بوده است. فعالان بازار باور دارند، در صورتی که بیت کوین و اتریوم نزولی شوند،‌ معامله گران به سوی مکان های امنی برای سرمایه گذاری روانه خواهد شد که یکی از آن مکانها طلاست.در کنار این البته گفته می شود با عبور از محدودیت های شدید قرنطینه ای، تمایل افراد به خرید مصنوعات طلا نیز بیشتر شده است.

نگاه فنی ها به آینده قیمت سکه

 به گفته تحلیل گران فنی تا زمانی که این فلز گران بها بالای مرز ۱۰ میلیونی حضور دارد، نزول معناداری در بازار ایجاد نخواهد شد. تنها با شکست محدوده حمایتی ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می توان انتظار موقعیت های جدید فروش را داشت. از آن سو، فلز گران بهای داخلی برای اینکه راه صعودی خود را هموارتر کند، نیاز دارد که بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر