|
کدخبر: 172836

اختصاصی گسترش نیوز:

شیبا قاتل دوج کوین می‌شود؟

شیبا ارز دیجیتالی هست که با نام قاتل معروف شد. معامله‌گران چینی از شیبا کوین به عنوان از بین برنده دوج کوین نام می‌برند.

اقتصاد شیبا قاتل دوج کوین می‌شود؟

در تاریخ ۱ آگوست سال ۲۰۲۰، تیم شیبا، رمز ارز خود را با نام شیبا اینو (SHIBA INU) به جهانیان معرفی کردند. ارز دیجیتال SHIBA INU با نماد SHIB شناخته می‌شود. اگر بخواهیم از شیبا بگوییم، نمی‌توانیم دوج کوین را نادیده بگیریم. هفته گذشته بعد از برنامه Saturday Night Live و صحبت ایلان ماسک با مادرش، قیمت دوج کوین کاهش یافت و ارز رمزنگاری دیگری با مضمونی مشابه در این هفته خبرساز شد. بله ارز دیجیتال شیبا همانند دوج کوین شروع خوبی داشته است. جالب بدانید بر خلاف دوج کوین که سازندگان مشخصی دارد، شیبا کوین سازنده مشخصی ندارد و شخصی با نام مستعار آن را به وجود آورده است. همچنین برخلاف دوج کوین که بلاک چین خاص خود را دارد، شیبا کوین بلاک چین اختصاصی ندارد و در نتیجه سکه یا کوین محسوب نمی‌شود. این کوین یک توکن از نوع ERC-۲۰ بلاک چین اتریوم هست.

شیبا هم یک شوخی ساده بود

شیبا رمز ارزی هست که بر بستر شبکه اتریوم تولید شده است شیبا هم همانند دوج کوین یک توکن شوخی هست. این توکن ها را در گروه میم‌ کوین ‌(memecoin) یا جوک کوین تعریف می‌کنند. به این معنی که از رواج یک شوخی اینترنتی آغاز شده‌اند. میم‌ کوین ایده‌ی طنزی هستند که تبدیل به یک ارز دیجیتال می‌شود.

شاید این سؤال پیش بیایید که چرا کوین‌های شوخی یا میم کوین‌ها محبوب هستند؟ در پاسخ باید بگوییم، سرمایه‌گذاران به راحتی از آن پول‌های هنگفتی برای خود به دست بیاورند. آنها در یک جامعه اینترنتی یک سکه را به صورت آنلاین تبلیغ می‌کند و مردم مقدار زیادی از آن را خریداری می‌کنند و این به نوبه خود باعث افزایش ارزش آن می‌شود.

بازدهی شیبا چگونه بود؟

از آغاز به کار این رمز ارز از شاهد بازدهی دو میلیون درصد بودیم که هیجان مردم به حدی بود که صرافی بایننس این ارز دیجیتال را به لیست معاملات خود اضافه کرد. رشد قیمت شیبا به اندازه‌ای بود که این ارز دیجیتال در جایگاه هیجدهم مارکت ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار گرفت و از نظر ارزش بازار، اعتبار خوبی به این ارز دیجیتال داده شد.

کدام کیف پول‌ها مناسب شیبا هستند؟

کیف پول سخت‌افزاری SHIBA INU: لجر و کیف پول‌های نرم‌افزاری SHIBA INU: کوین بیس و تراست والت بهترین کیف پول‌هایی هستند که از ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی می‌کنند.

چگونه ارز دیجیتال شیبا را بخریم؟

اگر قصد خرید ارز دیجیتال شیبا را دارید، به صورت خلاصه باید ۵ مرحله زیر را انجام دهید.

  • مرحله اول باید یک‌یک کیف پول مناسب بسازید.
  • در مرحله دوم باید اتریوم بخرید.
  • در مرحله سوم باید حساب در یک صرافی پشتیبانی‌کننده از شیبا اینو ایجاد کنید.
  • در مرحله چهارم خرید خود را انجام می‌دهید.
  • در آخرین مرحله هم توکن‌ها را در کیف پول خود ذخیره می‌کنید.

ضربه خالق اتریوم به شیبا

ویتالیک بوترین خالق اتریوم بیش از ۵۰ درصد از کل توکن‌های در گردش ارز شیبا اینو را در اختیار داشت که با فروش حجم بالایی از دارایی این توکن، منجر به سقوط سنگین قیمت رمز ارز SHIB شد. این فروش از طریق استخرهای نقدینگی یونی سواپ انجام شد و منجر به حذف ۱۳¡۲۹۱ واحد اتریوم و معادل این مقدار در قالب رمز ارز شیبا از این استخر نقدینگی شده است. البته هدف بوترین قابل احترام هست، او بیش از ۱ میلیارد دلار از درآمد حاصل از فروش رمز ارزهای SHIB را به یک صندوق خیریه مرتبط با کووید-۱۹ در هند ارسال کرد.

ریسک بازار رمز ارزها را فراموش نکنید

در پایان تأکید می‌کنیم که بازار رمز ارزها ریسک بالایی دارد و توکن هایی مثل شیبا بدون هیچ کاربرد مشخصی، از ریسک به شدت بالایی برخوردار هستند. در نتیجه ممکن در دراز مدت موفق به حفظ موقعیت خود نباشند. چیزی شبیه شرایط دوج کوین که در هفته گذشته این ارز دیجیتال را با نوسان همراه شد.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها