|
کدخبر: 168597

آخرین قیمت دلار در بازار متشکل (۶ اردیبهشت) + جدول

امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ روند افزایشی عرضه دلار در بازار متشکل ارزی معکوس شد، این امر در روزی اتفاق افتاد که قیمت دلار بازار آزاد به زیر مرز حساس ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان کشیده شد.

اقتصاد آخرین قیمت دلار در بازار متشکل (۶ اردیبهشت) + جدول

در حالیکه عرضه دلار در بازار متشکل ارزی از ابتدای ۱۴۰۰ به طور کلی روندی افزایشی را دنبال می‌کرد، امروز این روند معکوس شد و قیمت دلار زیر متوسط قیمت ۲۵ روز کاری که پشت سر گذاشتیم قرار گرفت. معکوس شدن روند عرضه دلار متشکل در روزی اتفاق افتاد که قیمت دلار بازار آزاد به زیر مرز حساس ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان حرکت کرد و روی ۲۳ هزار و ۶۲۰ تومان ایستاد.

بر خلاف دلار حجم عرضه یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته صعودی بود و بالای میزان متوسط ۲۵ روز کاری گذشته قرار گرفت.

امروز همچنین روند کاهشی قیمت‌ دلار و یورو در بازار آزاد، سامانه سنا و بازار متشکل ادامه داشت و اندازه شکاف بین نرخ آزاد و سنا برای این دو ارز کوچک شد.

تغییرات قیمتی دلار متشکل، سنا و آزاد

قیمت متوسط دلار متشکل در معاملات روز دوشنبه نسبت به روز قبل ۸ تومان کاهش یافت و روی رقم ۲۳ هزار و ۱۲۷ تومان قرار گرفت. نرخ دلار در سامانه سنا ۹۳ تومان کاهش یافت و روی رقم ۲۳ هزار و ۲۸۰ تومان ایستاد. دلار بازار آزاد با ۲۵۰ تومان کاهش روی رقم ۲۳ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت. بر این اساس اختلاف نرخ دلار بازار آزاد و سامانه سنا ۳۴۰ تومان معادل ۱.۵ درصد بدست می‌آید. اندازه این شکاف در روز گذشته ۲.۱ درصد بوده است، بر این اساس اندازه شکاف قدری کوچک شده است.

حجم مبادلات دلار مشکل

حجم مبادلات دلار متشکل در روز دوشنبه نسبت به روز گذشته ۴۱ درصد کاهش یافت و زیر رقم متوسط ۲۵ روز کاری که پشت سرگذاشتیم قرار گرفت. متوسط قیمت این بیست و پنج روز کاری در حوالی ۴ میلیون و ۲۵۸ هزار محاسبه می‌شود و حجم مبادلات روز دوشنبه ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار گزارش شده است.

قیمت یورو متشکل، سنا و آزاد

قیمت متوسط یورو متشکل در معاملات روز دوشنبه نسبت به روز یکشنبه ۲۲ تومان کاهش یافت و روی ۲۷ هزار و ۶۹۷ تومان قرار گرفت. قیمت یورو سامانه سنا ۱۰۱ تومان افت کرد و روی ۲۷ هزار و ۸۷۶ تومان ایستاد. قیمت یورو در بازار آزاد نیز ۱۴۹ تومان افت کرد و روی ۲۸ هزار و ۶۸۲ تومان قرار گرفت. بر این اساس یورو سنا و سامانه آزاد ۸۰۶ تومان معادل ۲.۹ درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز گذشته ۳ درصد بود، در نتیجه اندازه شکاف قدری کوچک شد.

حجم مبادلات یورو متشکل

حجم مبادلات یورو ۲۴ درصد کاهش یافت و روی رقم ۱ میلیون و ۹۱۹ هزار قرار گرفت. متوسط حجم مبادلات یورو در ۲۵ روز کاری که پشت سرگذاشتیم، یک میلیون و ۶۳۹ هزار به دست می‌آید، بر این اساس حجم مبادلات در روز دوشنبه بالای متوسط ۲۵ روز کاری که پشت سر گذاشتیم قرار می‌گیرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها