|
کدخبر: 168473

سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان سقوط کرد!

دلار آمریکا مرز حساس ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و سکه که تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته بود، به خاطر همراهی نکردن طلای جهانی دوباره افت کرد. و مرز مهم ۱۰ میلیون تومان را از دست داد.

اقتصاد سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان سقوط کرد!

قیمت دلار آمریکا در نیمه اول امروز دو مرز مهم قیمتی را از دست داد. قیمت دلار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۵۰ تومان کاهش یافت و کار خود را با قیمت ۲۳ هزار و ۷۲۰ تومان شروع کرد. در نتیجه دلار آمریکا مرز حساس ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد. این روند نزولی ادامه داشت و مرز ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان نیز از دست رفت تا معامله گران به یکدیگر توصیه کنند فعلا دست از معامله بکشند. با این وجود در پایان نیمه روز قیمت دلار به ۲۳ هزار و ۶۲۰ تومان رسید.

سکه امامی کار خود را با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شروع کرد و امید به افزایش قیمت طلای جهانی داشت، اما همراهی نکردن طلای جهانی و افزایش فروش در قیمت‌های حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، قیمت سکه را پایین کشید.

تغییرات قیمت سکه

قیمت سکه امامی روز گذشته در حوالی ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بسته شد. سکه در روز دوشنبه کار خود را ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت شروع کرد و در ابتدای امر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه در ادامه قدری افت کرد و مبادلات نیمه اول روز را با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به پایان رساند.

نیم‌سکه کار خود را با قیمت انتهایی روز گذشته آغاز کرد و ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان مبادله شد، اما در ادامه با ثبت کاهش ۵۰ هزار تومانی معامالات نیمه اول روز را با قیمت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پایان رساند.

سکه ربع و سکه گرمی تغییری نسبت به روز گذشته نداشتند. ربع سکه ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون تومان معامله شدند.

متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت سکه

احتمالا کوچک شدن حباب سکه و افزایش قیمت واقعی آن با افزایش قیمت دلار در رشد قیمت سکه طی روز گذشته و در شروع معاملات امروز نقش داشت، اما محرک صعودی دیگر سکه امید به افزایش قیمت طلا در هفته جاری بود. عمده پیش‌بینی‌ها از رشد طلای جهانی در هفته جاری حکایت داشتند، اما فلز زرد رنگ در صعود به قله ۱۸۰۰ دلاری ناکام ماند. فلز زرد رنگ پس از نوسان جزئی در ساعات ابتدایی معاملات قدری افت قیمت به ثبت رساند و در حوالی قیمت بسته شده هفته گذشته یعنی ۱۷۷۷ دلار نوسان می‌کند. ناکامی طلا احتمالا در عقب‌نشینی سکه موثر بود.

علاوه بر این برخی از تحلیل‌گران معتقدند با نوسان سکه در حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان میزان عرضه بالا رفته و قیمت سکه به پایین کشیده شد. بر این اساس سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فعالان بازار مهم تلقی می‌شود. سطح قیمتی ۱۰ میلیون تومان نیز همچنان سطح روانی پایینی محسوب می‌شود.

تغییرات قیمتی دلار و درهم

دلار آمریکا که در معاملات روز گذشته روند افزایشی را دنبال کرد و روی رقم ۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان کار خود را به پایان رساند، در شروع معاملات امروز یک مرز حساس را از دست داد. دلار با ۱۵۰ تومان کاهش قیمت به زیر مرز ۲۳ هزار و ۸۰۰ دلاری کشیده شد و روی ۲۳ هزار و ۷۲۰ تومان قرار گرفت. سطح قیمتی حساس بعدی برای فعالان بازار مرز ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان عنوان می‌شد این سطح نیز دقایقی بعد از دست رفت. در صورتی که دلار زیراین مرز داد و ستد شود ادامه روند کاهشی دلار محتمل است. دلار آمریکا با ادامه نوسان‌هایی کم‌دامنه معاملات نیمه اول روز را با همان قیمت ۲۳ هزار و ۶۲۰ تومان به پایان رساند. که در مقایسه با قیمت بسته شده دیروز حدود ۲۵۰ تومان کمتر بود.

دلار و طلا

قیمت دلار هرات در شروع معاملات روز دوشنبه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود، و در مقابل عبور از آن مقاومت می‌کرد، اما در ادامه این سطح پشت سرگذاشته شد و دلار هرات روی سطح ۲۳ هزار و ۷۹۰ تومان قرار گرفت. تحلیل گران معتقدند کف حمایتی بعدی برای دلار هرات ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان است و تغییر دامنه نوسان دلار هرات را به سیگنالی نزولی برای بازار داخل تعبیر می‌کنند.

قیمت درهم امارات نیز روند کاهشی داشت و با افت ۳۵ تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم ۶ هزار و ۵۴۰ تومان قرار گرفت.

حباب سکه

با در نظر گرفتن قیمت ۲۳ هزار و ۷۲۰ تومان برای دلار و نرخ ۱۷۷۷ دلاری برای طلای جهانی، قیمت واقعی آن ۹ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان و اندازه حباب آن ۱.۴۷ درصد به دست می‌آید. افت قیمت به زیر مرز حساس ۱۰ میلیون تومانی می‌تواند سیگنالی کاهشی به بازار سکه دهد.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    یه جوری تحلیل نوشتین مثل اینکه خیلی نارا حت هستین که طلا و سکه قیمتش آمده پایین؟؟ ؟! خدا کنه آنقدر بیاد پایین که تمام دلال هایی که طلا و دلار خریدن به امید گرانتر شدن ورشکست بشن.

  • ناشناس ارسالی در

    سکه باید۵۰۰ هزارتومان باشدتاشرایط ازدواج جوانان فراهم گرددنه ۱۰ میلیون ریال بایس تی جایگاه وارزش واقعی خوددربرابرارزهای خ ارجی راحفظ کندتاتورم ۴۸.۵ درصدی بوجودنیا ید

ارسال نظر