|
کدخبر: 167519

قیمت بیت کوین حباب دارد؟

برخی معتقدند که نرخ بیت کوین حباب دارد و عده‌ای بر این باورند که چون تقاضای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، باید انتظار افزایش نرخ بیشتر را داشته باشیم. نرخ طلا نیز پس از نزدیکی به ۱۷۹۰ دلار دوباره عقب نشست.

اقتصاد قیمت بیت کوین حباب دارد؟

طلای جهانی در اطراف نرخ بسته شده دیروز نوسان می‌کند. چهار ارز دیجیتال مهم دنیا در بیست و چهار ساعت گذشته تغییرات مثبت را به ثبت رساندند و کارشناسان اقتصادی بر سر این موضوع که آیا اتفاق سال ۲۰۱۷ برای بیت کوین تکرار خواهد شد یا خیر؟ بحث می‌کنند.

تغییرات نرخ طلا

قیمت طلا جهانی معاملات روز چهارشنبه را با روند کاهشی آغاز کرد، اما در ادامه صعودی شد و خود را به سطح نرخ ۱۷۸۸ دلار رساند.پس از اینکه به مرز مهم ۱۷۹۰ دلار رسید دوباره فروش‌ها در بازار افزایش یافت و نرخ طلا دوباره روند نزولی به خود گرفت و در میانه روز نرخ طلا در اطراف ۱۷۸۰ دلار نوسان می‌کند. نرخ بسته شده طلا در روز گذشته حدود ۱۷۷۹ دلار بود.

بازدهی اوراق خزنه‌داری امریکا و شاخص دلار در روز چهارشنبه تغییراتی مثبت را به ثبت رساندند، با این وجود بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله امریکا زیر مرز حساس ۱.۶ درصد قرار دارد.

قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال امروز

قیمت بیت کوین در حوالی ۵۵ هزار دلار نوسان می‌کند و تغییرات قیمتی آن در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود. بیشترین نرخ بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ هزار و ۱۲۲ دلار و کمترین نرخ آن ۵۴ هزار و ۷۷۸ دلار ثبت شده است.

اتریوم، باینانس و XRP نیز وارد فاز صعودی شدند. XRP در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد رشد کرد، اما تغییرات هفتگی آن همچنان منفی است. باینانس کوین تمامی ارزشی که در طول یک هفته گذشته از دست داد را پس گرفت و در اطراف ۵۸۸ دلار نوسان می‌کند.

بیش‌ترین نرخ اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۵۹ دلار و کمترین نرخ آن ۲ هزار و ۱۳۶ دلار ثبت شده است. این ارز دیجیتال بیش از ۷ درصد بازدهی مثبت در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساند، اما تغییرات قیمتی آن در طول یک هفته گذشته همچنان منفی است.دوج کوین بالاخره وارد فاز نزولی شد و ۲۱ درصد از ارزش خود را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داد.

آیا نرخ بیت کوین واقعی است؟

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۱۰۰۰ دلار بود. در دسامبر سال ۲۰۱۷ نرخ این ارز دیجیتال به بیش از ۱۷ هزار دلار رسید. بعد در عرض کمتر از دو ماه بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد. بیت کوین برای دو سال به طور کلی روند نزولی را دنبال کرد، اما در سال ۲۰۲۰ وارد روند صعودی شد و طی حدود یک سال ارزش آن ۹ برابر شد.

عده‌ای معتقدند نرخ بیت کوین بیش از حد برآورد شده و اتفاق سال ۲۰۱۷ تکرار خواهد شد. آنها معتقدند نرخ دسته‌ای از دارایی‌ها از جمله بیت کوین همراه با افزایش نقدینگی رشد کرده و از مقدار تعادلی خود فاصله گرفته است. آنها معقتقدند که حباب قیمتی بیت کوین دیر یا زود از بین می‌رود و نرخ این ارز دیجیتال افت می‌کند.

در نقطه مقابل عده‌ای نرخ بیت کوین را واقعی می‌دانند. آنها معتقدند که عرضه بیت کوین سالانه ۲ درصد در حال افزایش است و تقاضای آن با سرعت بیشتری در حال رشد است. بر این اساس نتیجه می‌گیرند که نرخ آن باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. آنها معتقدند که شرایط کنونی با شرایط سال ۲۰۱۷ متفاوت است چون درحال‌حاضر تقاضا در حال افزایش است.

شرکت‌های بزرگی مانند تسلا بیت کوین را وارد معاملات خود کرده‌اند و بسیاری از بانک‌ها ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند. این به معنای افزایش تقاضای ارزهای دیجیتال است و مانع افت نرخ آنها می‌شود. آنها بیت کوین و رمز ارزها را طلای دیجیتال می‌دانند و آنها را از این جهت که با سرعت زیاد و ورای مرزها می‌تواند جابه‌جا شوند، نسبت به طلای سنتی دارای مزیت‌هایی می‌دانند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها