|
کدخبر: 162625

جریمه سنگین در انتظار کدام خودروها است

جریمه سنگین در انتظار این خودروهادبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: پلاک خودروهای شخصی شهر قرمز در صورت ورود به شهرهای ابی و زرد یک میلیون تومان و در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک شهر نارنجی به شهرهای آبی و زرد ۵۰۰ هزارتومان جریمه خواهند شد.

اقتصاد جریمه سنگین در انتظار کدام خودروها است

حسین قاسمی در تشریح روند فرصت ۷۲ ساعته خروج مسافران از شهرهای نارنجی و قرمز گفت: ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزارتومانی و شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی را به همراه دارد. برای نوروز و تسهیل شرایط افرادی که مسافرت ضروری در این ایام انجام داده اند مهلت ۷۲ ساعت پیش بینی شده تا اگر وضعیت شهرهای زرد و آبی محل سفر تبدیل به نارنجی و قرمز شد بتوانند خارج شوند که قطعا در صورت پایان این مهلت و ادامه حضور بر اساس رنگ شهری که در ان حضور دارند جریمه اعمال خواهد شد.

وی افزود: در طرح اعلام شده ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است لذا شهروندان باید توجه داشته باشند بحث خروج از شهرهای قرمز و نارنجی صرفا نباید مد نظر باشد چرا که ممکن است خروج انجام شود اما منتهی به ورود به شهر نشود.

وی ادامه داد: در طرح هوشمند هیچگاه خروج مطرح نبوده است. صرفا ورود به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. پلاک خودرو این شهرها هم نمی توانند وارد شهرهای زرد و آبی شوند. به نوعی مهندسی معکوس مد نظر بوده چرا که ممکن است افراد از شهرهای نارنجی و قرمز خارج‌ شوند برای سرکشی به مزارع کشاورزی که در محدوده شهری قرار ندارد و یا موارد مشابه دیگر. بر همین اساس با توجه به اینکه تهران نارنجی اعلام شده پلاک این شهر در شهرهای زرد و آبی مشمول جریمه می‌شود.

منبع: خودرو تک

ارسال نظر