|
کدخبر: 162062

کشف ذخایر میعانات گازی جدید در دریای خزر

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) بتازگی از کشف ذخایر میعانات گازی جدید در میدان "شفق- آسمان" این کشور واقع در دریای خزر خبر داد.

اقتصاد کشف ذخایر میعانات گازی جدید در دریای خزر

در نتیجه اقدامات انجام شده به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم، در نخستین چاه اکتشافی در میدان "شفق- آسمان" ذخایر میعانات گاز در لایه های واقع در عمق هفت هزار و ۱۸۹ متری کشف شده است.

اگر در رابطه با بورس/مسکن/خودرو/دلار سئوال دارید کلیک کنید

بنا به این گزارش، کارهای اکتشافی در این میدان انرژی ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۱ دی ماه ۱۳۹۸) توسط شرکت "Caspian Drilling Company" وابسته به سوکار و به پیمانکاری بریتیش پترولیوم با دستگاه حفاری شناور "حیدر علی اف" در ۶۲۳ متری عمق دریا آغاز شده است.

میدان "شفق- آسمان" در ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی باکو در دریای خزر واقع  است و نخستین کارهای اکتشافی زمین شناسی در این میدان اجرا شده است.

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) ۷ اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۵ مهر ۱۳۸۹) قرارداد سی ساله توسعه میدان "شفق- آسمان" را امضا کرده و سهم طرفین این قرارداد به طور مساوی و  ۵۰ درصد اعلام شده است.

بر اساس قرارداد امضا شده، شرکت بریتیش پترولیوم در سال ۲۰۱۲ میلادی تحقیقات زمین شناسی سه بعدی در این میدان انرژی انجام داده و بر اساس آن، محل حفر نخستین چاه اکتشافی در این میدان تعیین شده است.

شرکت بریتیش پترولیوم در زمان حاضر همچنین پیمانکار توسعه بزرگترین میادین نفتی"آذری- چراغ- گونشلی" و میدان گازی "شاهدنیز" جمهوری آذربایجان در دریای خزر است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر