|
کدخبر: 161777

گسترش نیوز از بازار خریدهای عیدانه گزارش می دهد:

خالی کردن جیب مردم در سکوت نهادهای نظارتی + اسناد

سایت های فروش آنلاین با یک تزیین ساده و دم دستی ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم آجیل را به قیمت ۳۶۹ تا ۵۰۰ هزار تومان به مردم قالب می کنند.

اقتصاد خالی کردن جیب مردم در سکوت نهادهای نظارتی + اسناد

دو هفته اول سال همواره برای مردم زمان هزینه کردن است! هزینه هایی که البته در گذشته به شادی بود و این روزها به گرانی! شب عید امسال هم که از همیشه بدتر شد و هرچیزی بازار سیاه داشت! ماهی قرمز ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان! یک سبزه عید ناقابل ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان! شاخه گل سنبل در بازار گل تهران که مرکز تهیه همین چیزهاست، به ۱۱۰ هزار تومان رسید و خلاصه آن معادله تلخ همیشگی در کشور ما که تقاضا اگر بالا رفت و عرضه محدود بود، باید قیمت ها را به چند برابر بیشتر رساند، باز گریبان هموطنان را گرفت.

از شب عید عبور کردیم و تب و تاب قیمت های افسانه ای کمی فروکش کرد اما نه در مورد همه کالاها یا خدمات! بازار سبد گل و دسته گل و هدایای نوروزی که خانواده ها در دید و بازدیدها همراه خود میبرند، همچنان داغ است و گران قیمت. البته برای اطلاع از قیمت های وحشتناکی که از مردم گرفته می شود نیازی به سر زدن به مغازه ها هم نیست و سرک کشیدن به سایت های فروش آنلاین، کفایت می کند.

آجیل در بازار از کیلویی حدود۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در حال فروش است. در شرایطی که بسیاری از مردم توان تامین هزینه همین قیمت را هم ندارند، اما سایت های فروش آنلاین با یک تزیین ساده و دم دستی ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم آجیل را به قیمت ۳۶۹ تا ۵۰۰ هزار تومان به مردم قالب می کنند.

معلوم نیست کدام اتحادیه با چه منطق و چه سازوکاری به این سایت ها مجوز چنین کاری را داده و اصلا مبنای قیمت گذاری های اینترنتی دقیقا چه کسی است!

آجیل-گران-آنلاین

مورد بعدی سبدگل های فریبنده با قیمت های کذایی است. شاید باور نکنید اما ۱۵ عدد گل رز با یک سبد کاملا معمولی و تزیین و ارسال برای شما یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آب می خورد. البته گل رز امسال از همیشه گران تر شده و برخی گل فروشی های بی انصاف آن را تا قمیمت ۵۰ هزار تومان هم می فروشند اما باز هم با این حساب و کتاب قیمت گذاری های اینچنینی روی سبدگل های ساده در بازار دور از انصاف به نظر می رسد.

گل-رز-قیمت

و مورد آخر! یک سبد حصیری بی کیفیت، یک مشت سنجد مانده، دو عدد سیب، ۳ شیشه کوچک حاوی سرکه و سکه پلاستیکی و سماغ  به همراه اندکی خنزرپنز در سایت های فروش آنلاین ۴۹۹ هزار تومان قیمت خورده است. نه محصولات داخل سبد ارزش مادی دارد و نه هنر خاصی صرف تهیه این به اصطلاح سبد عیدانه شده اما عددی که برای آن درج کردند حدود ۴۵ درصد از پایه حقوق یک گارگر تمام وقت را شامل می شود.

سوال ما از نهادهای نظارتی نظیر سازمان حمایت و سازمان تعذیرات حکومتی این است که چطور یک بسته عیدانه که نهایتا ۴۹ هزار تومان ارزش دارد به ۱۰ برابر قیمت فروخته می شود. چطور عده ای به خود اجازه می دهند بی آنکه تایید مربوط به نرخ یک کالا یا خدمات را از یک نهاد سیاستگذار اخذ کنند، به راحتی بابت چنین مواردی پول های کلان ازمردم بگیرند!

  • ناشناس ارسالی در

    اینها هم از مسئولین یاد گرفته اند .

  • داود ارسالی در

    این دولت کارش شده سیب گلابی برجام بس ومی خواد مردم رو آسی کنه بگه گرونی وکار نکرد ن دستگاهای نظارطی گیرمذاکره ودادن امتیاز دوباره به غربی هاست خدا لعنت کنن این جم اعت واین تفکری که به ملت رهم نمیکنن وناف ع حذبی شون براشون مهم همین ها می گفتن اگ ر رئیسی یا کسی دی گه رای بیار ملت بیچاره میشن گرونی میشه دولار 5هزارتومان میشه و لی الان گرونی هست دولار تا30هزار بالا رف ت تازه خودشون وفامیل هایشان تویه تمام گر انی ها وکمبودها دست دارن چون دستشون توی صفری ملت وخون ملت کردن توشیشه

  • ناشناس ارسالی در

    از ماست که بر ماست.

  • ناشناس ارسالی در

    بدبختی مردم ایران همینه که خود مسئولین رده بالا دزدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها