|
کدخبر: 161197

شایعه در بورس، بازگشت به شاخص رویایی

در حالی که شاخص کل در ۵ فروردین ۹۹ بر روی کانال ۵۰۸ هزار واحدی قرار داشت در آخرین روز معاملاتی سال ۹۹ خود را به کانال یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی رساند. آیا شاخص کل می‌تواند سقف‌های قبلی را پس بگیرد؟

اقتصاد شایعه در بورس، بازگشت به شاخص رویایی

در ۵ فروردین ماه امسال شاخص کل کار خود را از روی سطح ۵۰۸ هزار و ۶۶۱ واحدی آغاز کرد، اما در روز‌های بعد اتفاقات عجیبی برای شاخص کل و بازار رقم خورد. روند صعود شارپی موجب شد تا شاخص کل کانال‌ها را یکی پس از دیگری بشکند و در نهایت به کانال یک میلیون واحدی خود را برساند. با رسیدن به کانال یک میلیون واحدی یک عقب گردی را شاخص کل تجربه کرد، اما دوباره از ۶ خرداد ماه امسال روند صعودی تا قله ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحدی در ۱۹ مردادماه امسال ادامه یافت.

از ۱۹ مرداد ماه امسال روند ریزش بازار سرمایه آغاز شد و در نهایت با تمام فرار و نشیب‌هایی که شاخص کل و بازار سرمایه در امسال داشتند، شاخص کل در آخرین روز معاملاتی سال ۹۹ بر روی سطح یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۰۷ واحدی به کار خود پایان داد.

با توجه به اینکه در چند روز اخیر روند شاخص کل صعودی بوده است پرسش این است که آیا شاخص کل می‌تواند سقف قبلی خود در سال ۱۴۰۰ را پس بگیرد؟ آیا شاخص کل دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را به خود خواهد دید؟

شاخص کل عدد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را ملاقات خواهد کرد؟

شهاب شفاییان تحلیلگر بازار سرمایه و تکنیکالیست در گفت‌وگویی در شبکه شتاب در این باره گفت: هر زمان یک روند بلندمدت ١٢ ساله شکسته می‌شود با تغییرات وسیع قیمتی روبه‌رو می‌شویم. وی ادامه داد: در امسال ترند بلندمدت شاخص شکسته شده است. وضعیت فعلی حاکی از آن است که شاخص دو میلیون و ۵٠٠ هزار واحد را در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود.

شفاییان اظهارکرد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که بازار صعودی و پرقدرت خواهد بود که سقف جدید ساخته شده باشد و ترند قبلی نیز شکسته شود. در نتیجه باید منتظر سقف‌ها و کف‌های جدید از شاخص باشیم تا دور جدید صعود شاخص شروع شود.

وی افزود: کف اصلی که شاخص روی آن تثبیت شده است محدوده یک میلیون و ٢٠٠ هزار واحد است.

 

 

منبع: نبض بورس
  • ناشناس ارسالی در

    دولت آخرین هفته سال را به هر طریقی بود ن گذاشت که شاخص ها منفی باشد تا مردم سال ج دید با خاطرع بعد از بورس ششروع نکنند

ارسال نظر