|
کدخبر: 160126

نماینده کارگران: به ناچار این رقم را پذیرفتیم

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه امیدواریم به بهانه افزایش مزد قیمت ها افزایش پیدا نکند گفت: سهم دستمزد در تورم کمتر از ۴درصد است.

اقتصاد نماینده کارگران: به ناچار این رقم را پذیرفتیم

علی خدایی؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره افزایش دستمزد گفت: این دستمزدی که برای ۱۴۰۰ تعیین شد کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد. اما به خاطر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به ناچار این رقم را پذیرفتیم. امیدواریم دستگاه های نظارتی کنترل بازار را بر عهده داشته باشند تا قیمت ها به بهانه افزایش دستمزد چند برابر نشود.

وی ادامه داد: مطابق ماده ۹۶قانون تأمین اجتماعی سازمان موظف است که حقوق بازنشستگان خود را حداقل به میزان ۳۹درصد افزایش دهد. اما بحث دیگر این است که قانون همسان سازی تصویب شده است و کف بازنشستگان باید از حد قانونی کمتر نباشد. امیدواریم با مشکلاتی که بازنشستگان دارندو عملاً‌شاید شاغلان بتوانند کسری را بتوانند با شغل دوم جبران کنند. امیدواریم مسئولان تأمین اجتماعی به گونه ای حقوق را افزایش که بخشی از مشکلات بازنشستگان حل شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: افزایش دستمزد کارگران روی نرخ تورم کمتر از ۴تا ۵درصد است. امیدواریم به بهانه افزایش دستمزد نرخ دستمزد افزایش نیابد. امیدواریم نهادهای ناظر بر این مسئله توجه کنند. دستمزدی که تعیین شد به هیچ عنوان حداقل های زندگی کارگران را تأمین نمی کند. نمایندگان کارگران از مبلغ تعیین شده دستمزد رضایت ندارند.

منبع: تسنیم
  • محمد حاجی پور ارسالی در

    عاغا یه پیشنهاد
    سال بعد انقدر هزین ه نکنین و تو شورای عالی کار جلسه تعیین د ستمزد برگزار نکنین
    یه زنگ به نماین ده کارفرمایان بزنید همون عددی که اعلام ک ردن بزنین
    هرسال همینه حرف کارفرما( کمترین مبلغ) تایید میشه

  • کارگر ارسالی در

    غلط کردی مردتیکه عوضی

  • ناشناس ارسالی در

    شما هرسال به ناچار می پذیرید

  • محسن ارسالی در

    بناچار شرفت رو هم میدادی بیشرف

  • کارگر ارسالی در

    به ناچار این رقم دستمزد. برای کارگران قب ول کردید
    کارگر بدبخت و بیچاره هم ب ه ناچار باید یک سال شرمنده کودک همسر خود شود به ناچار باید با تورمی که دولت و نظ ام سرمایه داری برنامه‌ریزی کرده له بشود به ناچار باید فقر و فحشا بشتر بشود به نا چار دزدی و قتل و جنایت و بدبختی مردم زیا د می شود.
    و به ناچار و......... بر و توهم بخواب با وجدان آسوده...

  • ایرانی ارسالی در

    هر سال همینه ! چه کاری میتونستین بکنین در مقابل سرمایه دارا ؟ لال مونی باید میگرفتین که گرفتین

  • جمید کرمی کارشناس ارشد اقتصاد ارسالی در

    سلام
    دوست داشتم فرمولی را که این بزرگوار گفتند را بیان می کردند چطور افزایش دستمزد 4تا5 درصد تورم ایجاد می کند .
    استاد گرامی مرحوم پژویان در یک تابع عوامل مختلف و ضریب تاثیر گذاری را شفاف بیان مکند . دوست داشتم ایشان نیز همینطور واضح بیان می کردند . در جامعه شناسی بحثی داریم بنام اصل توماس (البته نسبی)در این اصل می گوید :همین گفتن خود به خود ذهنیت بازار را بالا می برد .

  • ناشناس ارسالی در

    نماینده کارگران؟

  • ناشناس ارسالی در

    تا کی باید این ظلم رو تحمل کنیم ؟ از باز نشستگی هم میترسیم چون اوضاعش از حقوق کار گرها هم بدتره

  • امیر ارسالی در

    دوست عریز که می گویید به ناچار این رو پذ یرفتیم .با این افزایش حقوق سال آینده دقی قا با رشد 40 درصدی مسکن وخواربار مواجعه خواهیم بود.قیمت تمام شده هرملک حدود 30 د رصد دستمزد است +افزایش بهای مصالح بخاطر هزینه کارگری+افزایش حمل ونقل +افزایش کار های نظام مهندسی وشهرداری وبیمه ومالیات د قیقا تورم بالای 40 درصد را برای سال آیند ه رقم زدید.نه چیزی را اضافه کنید ونه اجا زه بدهید تورم به وجود آید

  • ناشناس ارسالی در

    امیدوار باش هزینه ها گرانتر نشه
    البته اینم هیچ کارس بنده خدا
    مملکت قانون داشت اینجوری نمی شستن دستمزد تعیین کنن

  • علی ارسالی در

    نظام برده داری مدرن
    این اسمیه که میشه روش گذاشت. کارگر جماعت هرسال شرمنده زن و بچهاش بشه که شما مثلا نماینده کارگرها برید به ناچار پای هر برگه ای رو امضا کنید؟
    اون نماینده کارفرما که از اول حوضش مشخصه.
    اون نماینده دولت بی همه چی و گردن کلفت که گردنشو تبر نمیزنه اون سدبزرگ افزایش حقوقه. آقایون ، حقیقت اینکه دولت خودش بزرگترین کارفرماست و بخاطر اینکه خود دولت مجبورنشه به کارگرهای تحت امرش پول بیشتر بده پس جلوی افزایش حقوق رو میگیره در عوضش جلوی دزدیهای آشکار خود آقایون و آقازادهاشون باز بازه..
    این میشه برده داری مردن
    تاریخ جواب این بیکفایتی ها رو داره، اما متاسفانه حافظه ما آدمها ضعیفه.
    به امید روزی که هیچ سرپرست خانواری جلوی خانوادش شرمنده نباشه

  • ناشناس ارسالی در

    خسته نباشی !!! امثال شما که نه تخصص فنی و نه سواد تجزیه و تحلیل کلان فنی مالی تورم و نه
    دانش اقتصادی و نه فن بالای حقوقی و مشاوره ی کلان برنامه ریزی مذاکره ی قوانین بین المللی کار را می دانید غیر از اینک به دیکته ‌و پیچاندن و ابهام دیگران ناچار به تن دادن شوید، چرا نماینده می شوید ؟ تا نتوانید از حقوق قانونی موکلانتان که حق الناس است و وظیفه شرعی ، قانونی و اخلاقی دفاع جانانه از منافع و مصالح آنها را دارید بر نیایید ؟ و درخواست و تمنای چیزی و کاری را بکنید ، " امیدوارم قیمت ها افزایش پیدا نکند "
    ،که معلوم نیست در اراده کیست ؟ که اصول علمی اولیه شفاف اقتصاد و تورم و ... را هم نمی دانی؟ واقعا" فردای قیامت جواب رنج موکلانتان را که از خداوند عادل ،داد خواهی می کنند چه پاسخی می دهید؟ جواب می دهید ؛ ناچار بودم! ودعا
    هم کردم که قیمت ها افزایش پیدانکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟؟؟.

  • کارگر ارسالی در

    مردک بعد این همه جلسه امیدواری که هزینه خرج و مخارج زندگی مردم بالا نره چه روزی رفتی خرید که قیمت با روز دیگه یکی بوده همچی داره از 100 درصد به بالا افزایشی میشه در طول ماه حالا 39 درصد حقوق افزایش دادی بعد میگی امیدواری هزینه ها زندگی افزایشی نشه بجای اینکه امیدوار باشی زحمت بکش آگاه باش که داری چه غلطی میکنی خدا لعنت کند باعث و بانیش را

  • امیر ارسالی در

    مطمئن باشید با این افزایش درسال آینده نرخ بیکاری افزایش وتاثیر تورمی قابل توجیه بازار را شامل خواهد شد .مواظب باشید قانون که برای حمایت وضع می شود برخلاف خواسته ما عمل نکند.(همه باهم کمک کنیم هیچ کالای گرون نشود وتورمی نداشته باشیم وهمچنین هیچ حقوقی افزایش نداشته باشد.که این موازنه بوجود آید)

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بزرگوارن این بنده خدا آقای نماینده هم از قماش خودشون هستش کارگر مساوی برده داری مدرن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اگر بازنشستکی ۲۵ سال بشه نبروی جوان سرکار بباد هم مشگل ببکاری هل خواهد شد هم رادمان تولبد بهتر خواهد شد

  • حسن ارسالی در

    خانه از پای بست ویران است همش میگفتن اون ال کرد ما بل کردیم ۴۰ سال دروغ سرمایه ک شور کجا رفت یه عده مفت خور بردن پیش دشمن گذاشتن امونت اونوقت همه قشر فقیر برن بم یرم زودتر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها