|
کدخبر: 159996

افزایش حقوق کارگران تا ۴۰ درصد؟

تا ساعاتی دیگر جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود و در جدیدترین گمانه‌زنی‌ها احتمال افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده وجود دارد.

اقتصاد افزایش حقوق کارگران تا ۴۰ درصد؟

 جلسه شورای عالی کار با حضور سه جانبه نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت امروز برگزار می‌شود. طبق سیگنال‌هایی که از جلسه هفته گذشته این شورا بیرون آمد احتمال این که میزان افزایش حقوق کارگران امروز مشخص شود زیاد است.

افزایش حقوق ۴۰ درصدی: از آنجایی که گفته می‌شود در جلسه قبلی گروه کارفرمایی افزایش حقوق ۳۳ درصدی را پیشنهاد داده‌اند ولی گروه کارگری قبول نکرده‌اند، بنابراین احتمال افزایش حقوق بیش از این مقدار تا ۴۰ درصد وجود دارد.

پیش از این نیز رئیس سازمان تامین اجتماعی گفته بود که با توجه به اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق و افزایش سنوات دستمزد، حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

با افزایش ۴۰ درصدی، حداقل حقوق به دو میلیون و ۶۷۴ هزار تومان می‌رسد.

افزایش حقوق ۲۵ درصدی: حقوق کارمندان برای سال بعد ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، اگر تصمیم شورای عالی کار این باید باشد که افزایش حقوق کارگران همسان با کارمندان دولت باشد پایه حقوق دو میلیون و ۳۸۷ هزار تومان برآورد می‌شود.

افزایش حقوق همپای تورم(۳۴ درصد): از آنجایی که نرخ تورم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران است، اگر پایه حقوق هم‌پای تورم افزایش یابد با توجه به تورم ۳۴ درصدی اعلامی مرکز آمار ایران برای بهمن ماه امسال، باید حداقل حقوق کارگران در سال آینده دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان شود.

منبع: کارگر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    بقیه مزایای کارمندان چی؟ واسه کارگران در نظر گرفتید
    مهم میزان پرداختی نهای ی بین کارمندان و کارگران است

  • کارگر ارسالی در

    چقدر کارگر بدبخت و بیچاره است که همه دست میندازه آخه مسئول شهرخبر سئوال می‌پرسی
    افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران ؟ شما خبر میدین یا سئوال میپرسین؟؟؟؟؟ !
    کم با اعصاب مردم بدبخت بازی کنید .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها