|
کدخبر: 159479

دستورالعمل جدید درباره ارزهای دیجیتال

شورای عالی مجازی دستورالعمل جدیددرباره ارزهای دیجیتال صادر کرد.

اقتصاد دستورالعمل جدید درباره ارزهای دیجیتال

از سال ۹۶ تا کنون با دستورالعمل‌ها و موضع‌گیری‌های متفاوتی در حوزه ارزهای دیجیتال مواجه بودیم که مهمترین آنها را مرور می‌کنیم:

۹ دی ماه ۹۶: شورای‌عالی مبارزه با پولشویی به کارگیری بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را در تمام مراکز پولی و مالی کشور ممنوع کرد.

۲ اردیبهشت ۹۷: از سوی معاونت نظارت بانک مرکزی ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط مراکز پولی و مالی اعلام شد.

۶ مرداد ۹۸: هیات وزیران اعلام کرد استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده یا ماینینگ رمزارزها به صورت فعالیتی صنعتی در صورت اعطای مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون اشکال خواهد بود.

۶ مرداد ۹۸: از این تاریخ تعداد زیادی از علاقمندان به موضوع استخراج رمزارزها، برای خرید دستگاه‌های استخراج اقدام کردند اما از آنجا که ابلاغ مصوبه به دستگاه‌های ذیربط از جمله گمرک با کندی انجام شد، پیش از آنکه کد تعرفه‌ای برای این دستگاه‌ها صادر شود، دستگاه‌ها به کشور وارد شد. نداشتن کد تعرفه وارداتی سبب شد دستگاه‌های مزبور در گمرک ضبط و به عنوان قاچاق شناخته شود. به این ترتیب بیش از یک هزار پرونده شامل ۵۰۰ هزار دستگاه استخراج رمزارز در تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

۱۵ تیر سال ۹۹: هیات وزیران مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن مالکان دستگاه‌های استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها می‌توانند دستگاه‌های خود را در سامانه‌ای متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کنند و پس از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی اجازه بهره‌برداری از آنها داده شود. به این ترتیب پرونده قضائی دارندگان ماینر نیز بسته می‌شود.

۱۷ اسفند ۹۹: ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی اعلام کرد که این شورا حوزه رمزارزها را ساماندهی خواهد کرد. بر این اساس سند حکمرانی داده، سند سیاست‌ها و تکالیف توسعه‌ رمز پول بانک مرکزی(ارز دیجیتالی بانک مرکزی) و ساماندهی رمزارزها به عنوان یکی از دغدغه‌های امروز مردم برای حفاظت از سرمایه و در نهایت ایجاد محیطی مناسب برای توسعه اقتصاد دیجیتال و به تبع آن افزایش اشتغال مجازی برای جوانان ترسیم شده است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها