|
کدخبر: 154197

اصلاح جدی در لایحه بودجه صورت نگرفته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر صحن علنی کلیات را تایید کند کمیسیون تلفیق اصلاحات لازم را بر لایحه اعمال می‌کند.

اقتصاد اصلاح جدی در لایحه بودجه صورت نگرفته است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: دولت اصلاحات اساسی همچون اصلاح ضابطه‌های شرکت‌های دولتی، کاهش هزینه‌های بسیار در بخش مصارف و کاهش جدی اوراق مالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعمال نکرده است.

مالک شریعتی با اشاره به برخی از ایراداتی که همچنان در لایحه بودجه پس از اصلاح توسط دولت وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه عملا اصلاح جدید و جدی در لایحه صورت نگرفته و در این اصلاحیه فقط لایحه خود دولت اصلاح شده و به گزارش کمیسیون تلفیق توجه‌ای نشده است، این مسئله نشان می‌دهد که دولت پذیرفته آنچه مجلس رد کرد "کلیات لایحه دولت" بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به غیر از اعمال نامه رهبری و حذف چند تبصره و جداولی -که متناسب با همین موضوع بود- و کمی هم افزایش درآمدهای مالیاتی، اصلاحات اساسی دیگری همچون اصلاح ضابطه‌های شرکت‌های دولتی، کاهش هزینه‌های بسیار در بخش مصارف و کاهش جدی اوراق مالی صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس اصلاحات مدنظر خود را در کمیسیون تلفیق بر لایحه بودجه در جنبه‌هایی همچون ارتقاء شاخص عدالت و حذف رانت‌ها اعمال خواهد کرد، افزود: اگر صحن علنی کلیات را تایید کند کمیسیون تلفیق اصلاحات لازم را بر لایحه اعمال می‌کند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها