|
کدخبر: 151525

افزایش ۱۰۰ درصدی یارانه ۵۵ میلیون نفر در ۱۴۰۰

کمیسیون تلفیق مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در سه محور حمایت از معیشت مردم، حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از جوانان و خانواده مصوبات فراوانی داشت.

اقتصاد افزایش ۱۰۰ درصدی یارانه ۵۵ میلیون نفر در ۱۴۰۰

بعد از آنکه آخرین لایحه بودجه دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، برخی کارشناسان از انجام اصلاحات ساختار بودجه و ارتقا شفافیت و حذف‌ رانت‌های پنهان و پیدای آن توسط دولت ناامید شدند.

پس از آن اعضای کمیسیون تلفیق بودجه طی هفته‌های متوالی به دنبال اصلاحات بودجه، اقداماتی را در محورهای مختلف انجام داده‌اند، هرچند این رویکرد قابل قبول اما کافی و جامع نیست، ولی با این حال گامی در جهت بهبود وضع کنونی تلقی می‌شود. در این گزارش نگاهی به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در سه محور حمایت از معیشت مردم، حمایت از تولید و اشتغال و همچنین حمایت از جوانان و خانواده می پردازیم. البته همه این مصوبات در صورت تصویب در صحن علنی مجلس تبدیل به قانون خواهند شد و وارد فرآیند اجرایی می شوند.

محور اول: حمایت از معیشت مردم

الف- افزایش یارانه‌ها با اختصاص درآمد ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی به مردم: کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم گرفت با هدف جلوگیری از ایجاد فشار به زندگی مردم بخاطر حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی، بخش اعظم منابع حاصله از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این کالاها (محاسبه ۵.۵ میلیارد دلار ارز نفتی با ارز ۱۷۵۰۰ تومانی به جای ۴۲۰۰ تومانی) را در قالب یارانه بین مردم توزیع کند. در نتیجه، میزان بودجه اختصاص یافته به یارانه در قالب تبصره ۱۴، دو برابر شده و از حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان به حدود ۱۴۶ هزار میلیارد تومان رسید و یارانه دریافتی همه یارانه بگیران بخصوص اقشار ضعیف، افزایش چشمگیری یافت که جزئیات آن در جدول زیر آمده است.

یارانه

همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره ۱۴ به کمتیه امداد و سازمان بهزیستی داده می‌شود تا به شکل مستمری به مددجویان (۱۰ میلیون نفر) که در پله اول قرار می‌گیرند پرداخت شود.

ب- نصف کردن نرخ گمرکی کالاها: کمیسیون تلفیق مجلس در راستای جلوگیری از افزایش تورم و ایجاد فشار به زندگی مردم بخاطر اصلاح نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی کالاها، مصوب کرد نرخ تعرفه گمرکی کالاها از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش یابد.

ج- افزایش فاصله پله‌های مالیاتی برای افرادی که حقوق پایینی می‌گیرند: در راستای حمایت از معیشت اقشار ضعیف و متوسط، کمیسیون تلفیق مجلس فاصله پله های مالیاتی برای افرادی که حقوق پایینی می گیرند را افزایش داد و عملا موجب شد تا میزان مالیات پرداختی آنها در سال آینده کاهش یابد. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، افرادی که حقوقی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان می‌گیرند، همچنان در پله مالیاتی ۱۰ درصدی قرار دارند. در لایحه دولت، این افراد در پله مالیاتی ۱۵ درصدی قرار داشتند.

د- رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز برای خانوارهای کم مصرف محروم: در راستای تشویق مشترکین کم مصرف و حمایت از معیشت خانوارهای محروم و همچنین با هدف اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی قوا درباره این موضوع، کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرد هزینه آب و برق و گاز برای خانوارهای کم مصرف محروم، رایگان شود.

ه- در نظر گرفتن وام قرض الحسنه مسکن برای خانوارها: در راستای حمایت از معیشت اقشار ضعیف و متوسط و تشویق خانوارها به فرزندآوری، کمیسیون تلفیق مجلس ضمن تصویب و بهبود پیشنهاد دولت مبنی بر پرداخت وام قرض الحسنه مسکن به خانوارهای دارای سه فرزند و یا بیشتر، بانک ها را مکلف به پرداخت وام قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۱۰ ساله برای خانواده­‌های فاقد مسکن کرد. میزان این وام متناسب با تعداد فرزندان خانوارها (۰ تا ۲) افزایش می یابد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین است.

محور دوم: حمایت از اشتغال و تولید

الف- کاهش ۵ واحد درصدی مالیات تولیدکنندگان: در راستای حمایت از تولید و همچنین حمایت از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، واحدهای تولیدی و صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ مشمول ۵ واحد درصد تخفیف مالیاتی شدند.

ب- بخشیده شدن جرایم تامین اجتماعی برای واحدهای تولیدی که در ایام کرونا کارگران خود را اخراج نکردند: در راستای تشویق کارفرمایان واحدهای تولیدی و اصنافی که در ایام کرونا، از اخراج کارگران خود خودداری کردند، کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرد، جرایم تامین اجتماعی آنها بابت تاخیر در پرداخت در حق بیمه کارگران بخشیده شود.

ج- مکلف شدن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بابت ساخت ۱.۲ میلیون واحد مسکونی در سال: کمیسیون تلفیق مجلس در راستای افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت آن و همچنین رونق تولید، بانک ها را مکلف به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن با هدف احداث ۱.۲ میلیون واحد مسکن روستایی و شهری در سال آینده کرد.

د- مکلف شدن بانکها به پرداخت تسهیلات به طرح های عمرانی با پیشرفت بالای ۸۰ درصد: کمیسیون تلفیق مجلس با هدف تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی با اولویت پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت و همچنین رونق تولید، بانک ها را مکلف به پرداخت ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این پروژه ها کرد.

محور سوم: حمایت از جوانان و خانواده

الف- افزایش میزان وام قرض الحسنه ازدواج به ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومان همراه با زمان بازپرداخت و تسهیل شرایط ضمانت: با توجه به تورم بالای امسال و افزایش چشمگیر هزینه های آغاز زندگی مشترک، کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم گرفت میزان وام قرض الحسنه ازدواج از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یابد.

همچنین این کمیسیون با هدف تشویق جوانان به ازدواج در سنین پایین، میزان این وام برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال را ۱۰۰ میلیون تومان تعیین کرد. کمیسیون تلفیق مجلس، دوره بازپرداخت وام ازدواج را از ۷ سال به ۱۰ سال افزایش داد و شرایط ضمانت برای پرداخت این وام را هم تسهیل کرد. همچنین این کمیسیون با ملزم کردن بانک ها به اعلام عمومی تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات به صورت ماهانه، ضمانت اجرایی این مصوبه را هم افزایش داد.

ب- درنظر گرفتن بودجه بابت پوشش دادن هزینه درمان زوج های نابارور به صورت کامل: با وجودی که درمان زوج های نابارور می تواند نقش مهمی در افزایش نرخ رشد جمعیت در کشورمان داشته باشد، بخش اعظم هزینه درمان آنها تحت پوشش بیمه قرار نداشت و در نتیجه، این زوج ها برای پرداخت این هزینه ها که ارقام قابل توجهی هم بود، تحت فشار قرار داشتند. در راستای اصلاح این وضعیت، کمیسیون تلفیق مجلس بودجه قابل توجهی بابت پوشش دادن هزینه درمان زوج های نابارور در نظر گرفت.

ج-افزایش میزان وام قرض الحسنه مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر: در لایحه بودجه، دولت پیشنهاد پرداخت وام قرض الحسنه ۷۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای سه فرزند داده بود. کمیسیون تلفیق هم سقف این وام را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داد و هم خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر را مشمول دریافت آن قرار داد.

د- افزایش حقوق سربازان به حداقل ۱.۸ میلیون تومان در ماه: براساس ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی (مصوب ۱۳۸۷)، دولت موظف به پرداخت ۶۰ الی ۹۰ درصد حداقل حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل بوده، ولی تاکنون این امر محقق نشده بود. دولت در لایحه بودجه ۲ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق سربازان را پیش بینی کرده بود و کمیسیون تلفیق هم از منابع هدفمندی یارانه ها (تبصره ۱۴)، ۳ هزار میلیارد تومان به این منابع افزود. در نتیجه، میزان حقوق سربازان از حدود ۴۶۰ هزار تومان در ماه به حداقل ۱.۸ میلیون تومان در ماه افزایش می یابد.

حقوق-سرباز

منبع: فارس
  • ايراني ارسالی در

    افزايش يارانه در بودجه يعني پايين آمدن ارزش پول ايران عزيز ... و

  • ایمان ارسالی در

    یارانه دوبرابر، هزینه ها چند برابر؟

  • شیرمحمد مریدی ارسالی در

    من یک کارگر ساده هستم دوساله مریض هستم ن میتوانم تکان بخورم و هیچ درآمدی ندارم ول ی معیشتی میگیرم وام یک میلیونی گرفتم و ب ه بهزیستی ثبت نام کردم دوساله حساب بانکی داده شده ولی هنوز هیچ پولی به حساب من و اریز نشده خواهش میکنم پیگیری کنید ممنون میشم

  • حامد نوبهار ارسالی در

    سلام خسته نباشین من قبلا ثبت نام نکردم و لی خانومم با خانوادش ثبت نام کرده و حالا یدونه هم بچه دارم هر کجا میرم ثبت نام نمیکنن لطفا کمکم کنین واینکه خوبه یارانه زیاد میشه

    • ناشناس ارسالی در

      خانمت را سرپرست میکنن برو بنویس پلیس +۱۰

  • فرهاد ارسالی در

    واقعا کاردرستی هست اقشارضعیف که درامدندا رند یاکم دارندبیشتردریافت میکنندوکسی که وضعش خوبه واحتیاج نداره کم تر.

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه ها از محل ثروت عمومی تامین میشه که متعلق است به تک تک شهروندان چه دارا و چه ندار . در تقسیم ارث هم به وضع مالی وراث کاری ندارن و ارثیه بطور مساوی و طبق قانون بین آنها تقسیم میشود . ضمنا دهک بندی فعلی اصلا عادلانه نیست و فردی با ملک چند میلیاردی و درامد بالا جزو قشر ضعیف شناخته شده و فرد دیگری با وجود مستاجر بودن و درامد کارگری بدلایل واهی در دهک بالا گرفته .

    • ناشناس ارسالی در

      اینم میدن به پولدارامثل ۱۰۰تومانشان

    • ناشناس ارسالی در

      چی بگم هیچی نگم بهتره کی گوش میده حرف ما روخداهم دوسم نداره هی

  • محمد وطن دوست ارسالی در

    خب الان یعنی معیشتی ۱۳۶ تومان نفری و یار انه هم ۱۳۶ تومان؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      خوشحال نشو جمع دوتاش. 136 هزار برای هرنف ر

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه مستقیم دادن به مردم به ضرر سرمایه داران وقارتگران است انها وقتی ارض میگیر ند یا کالایی یارانهای میشود ملیاردها توم ان با پسرخاله بازی ونفوذی که در دستگاهای زیربت دارند با هم پول باد آورده به جیب میزنند به انها ماهی دهملیون تومان یارانه هم بدی باز ضرر میکنند پس هر طور شده جلو زیاد شدن یارانه را میگیرند تا مردم فقیر از این هم فقیرتر شوند وقتی من هفت پشتم ماشین نداشته ونمیدآنم بنزین را کجای ماشی ن میریزند بنزین یارانه ای که راند خوارها قاجاق میکنند وسود سرشار به جیب میزنند و همینطور همه کالاهایی که دولت یارانه میپر دازد به چه درد افراد نیازمند میخورد ارض دولتی برای وارد کردن کال میگیرند یا آراد میفروشند ویا کالا را به قیمت آزاد میفرو شند در حواله سیمان وآرد وروغن ماشین الات خدمان دیدیم که توضیع کنندکان سو استفآده کردند

  • ناشناس ارسالی در

    ما که کارگر ساده هستیم بدون بیمه نه زمین نه خونه نداریم ولی یه فرزند داریم چطور ...وام مسکن به ما داده نمیشه؟ حتما باید ۳یا ۴ تا فرزندداشته باشیم خو ب آقای دست اندرکار پول نداریم شرایطی که بیشتر بچه بیاریم نداریم شاید فقط بتونیم به زور یکی دیگه بیاریم این چه شرطی که شما میزارید

  • قاسم ارسالی در

    ای بابا چرا زحمت میکشی چرا قول سر خرمن میدهی برای ۱۴۰۰ کی بماند کی بمیرد هزاران قانون عوض میشه مثلا مشتی قلی میاید اعتراض میکند کلی قانون عوض میشه طرف به خرش که زمستان بود گفت انقدر کار کشیدم علف ندذشت بده بخوره گفت خر جون صبر کن بهار بیاد بحت علف میدم چون حالا زمستانه تو باید تا بهار صبر کنی کارهایی که شما انجام میدی بعد دوسه سال قبل قول میدهید ای مسعولان کار انجام شده را اعلام میکنند که ملت باور کند اینکه شما روغن نباتی ۳۰ هزاری را نتونستین برای مردم تهیه کنید واقعآ از مردن بدتره وجای کلی خجالت وشرم اوره پس معلومه کسی صاحب مملکت نیست ای کلاه برداران ودلالان اختلاسگر گناه کسی که سرپرست خانواده است چیست شماها که از خزانه میخورید عین خیلتان نیست ننگ بر شماهها

  • سید مرتضی موسوی ارسالی در

    چرا دولت همش به فکر بازنشستگان و فرهنگیان است، آیا این حق خانواده 4نفره ای هست که ماهی 530هزار تومان زندگی می کنند، یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل باید بشودنفری 300هزار تومان، این چه بودجه ای هست که فقرا را فقیرتر و حقوق فرهنگیان و بازنشستگان را بیشتر می کند این تبعیض محض است، نمایندگان مجلس باید بدانند که دولت هر بودجه‌ای فرستاد به مجلس باید به فکر معلولین باشند وگرنه پیش خداوند متعال مقصر هستند وباید جواب پس دهند، آیا این عدالت است مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 80هزار تومان اضافه شود اما ازآن طرف حقوق فرهنگیان و بازنشستگان که در سال‌های اخیر وحشتناک رفته بالا باز هم ببرند بالا این عدالت امام علی علیه السلام است که آن دم می زنند، یه آقایی شده رئیس سازمان برنامه و بودجه فقط به فکر بازنشستگان و فرهنگیان است معلولین متأهل شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل در شرایط سختی زندگی می کنند از نمایندگان مجلس تقاضای کمک داریم

    • ناشناس ارسالی در

      خاک بر سرت با این طرز تفکرت

    • ناشناس ارسالی در

      ببخشید، مگه فقط اونیکه معلوله احتیاج داره، خیال کردی همه بازنشستگان، یا فرهنگی، وضع مالیشون خوبه، یک طرفه قضاوت نکن، هرکی به فکر خودش باشه همین میشه من نه باز نشسته هستم نه فرهنگی ولی به همه نگاه میکن، برای همینه فقط به فکر خودتی گرفتاری میاد سراغت. مگه ما کاری کردیم که یارو معلول بشه خدا خواسته، مردم باید چکار کنم،از شکم زن و بچه خود بزنن، یارانه حق همه هست. الانم که دارن به ترتیب وضع مالی میدن بازم مشکل داری،

    • احمد ارسالی در

      یارانه مال هیچکس نیست حتی بهزیستی یارانه فقط مال بیکاران وزیر۱۸ساله هاست

  • ناشناس ارسالی در

    باز هم به دنبال گول زدن مردم و کلاه گذاشتن سر مردم هستید مردم پدرتونو در میارن

    • حمید ارسالی در

      من یک کارگرساده بنایی وفاقدبیمه هستم بایارانه ومعیشتی شکم بچه هام راپرمیکنم ۴ بچه دارم

    • ناشناس ارسالی در

      تو هم از حسودی داری می میری مگه فرهنگیان حقوق می گیرند مفتی می گیرند زحمت می کشند تو وامثال تو خانه خوابیدین دهان باز به امید اینکه کسی دهانتان را پر کند خوب شماها هم باید کار کنید نمیشه که همیشه طلبکار باشید بعضی خانواده ها از کمیته امداد وبهزیستی می گیرند یارانه ۴۵تومانی ومعیشتی وکرونا و وام یک میلیونی بازم ناله می کنند اگه حساب کنی این یارانه های مفتی که دستشان میاد از حقوق یک فرهنگی هم بیشتره

  • ناشناس ارسالی در

    به نظربنده ازکجامیفهمن که پولدار وفقیرکی ا هستن امروزه مبنا روگذاشتن به درآمد ماه یانه یه کارگریابازنشسته از2800تا15الی با لاترحقوق میگیرن بعدمیان یارانه ایناروبرا برمیدن ازطرف دیگه کسانی هستن درآمد بانکی ندارن ولی مغازه، زمین کشاورزی باماشین آ لات، و... جزءفقرا هستن باید فقیروداراکام لاانالیزبشن تاحقی ازکسی اجحاف نشه 60درصد بازنشسته ها فقط همون 2800الی3تومنو دارن اونوقت جزء میانه بگیرا میشن به نظرمن تم ام حقوق بگیرایی که به حقوق آنها مالیات ن می خوره جزء اقشار ضعیف هستن نه میانه بگی ر

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سرتون با این قوانين تون
    بیچ اره مردم که شما براشون تصمیم میگیرید

  • کوروش ارسالی در

    من یک ایرانی هستم

  • ناشناس ارسالی در

    اینا فقط برا دل گرمی مردم هستن از این حر فا زیاد شنیدیم

  • ناشناس ارسالی در

    مجلس درست تصمیم نمیگیره فرق گذاشتن بین ج وانان کاردرستی نیست وام ازدواج سن کمتررو بیشترکردن مثلا جووونا تشویق بشن نمیفهمن ودرک نمیکنن ماجووونای بیکار چطور زن بگی ریم من خودم سالهاست پدرومادرم فوت کردن و اقعا نه شرایطش رو دارم نه کسی که برام بر ه خواستگاری منم حسابی ترسیدم. چون دخترا بیشترشون فقط به مهریه فکرمیکنن هرسالم می گم سال بعدازدواج میکنم ولی فقط سنم میره بالا اینم ازنماینده گان مردم باطرح ها وم ثقالی کمک کردن به مردم

    • ناشناس ارسالی در

      دل ادمی کباب میشه چی بگم مردم را به این روز انداختن

  • قنبر ارسالی در

    در مورد سربازی اگر واقعا یک میلیون و هشتصد حقوق بدن این دیگه اسمش سربازی نیست یکدفعه استخدام کنید خیال همه راحت ثانیا مگه چه خبر شده نکنه دولت گنج پیدا کرده،،
    الهی الهی،،،، ای جانم

  • حسنی ارسالی در

    بازنشته هستم جانباز ٢٥ هستم از بنیاد هیچ حقوق نمی گیرم نه یارانه ونه معیشی هم نمی گیرم این قدر به مردم دورغ نگید

  • وحید جان ارسالی در

    بسی رنج بردم در این سال سی
    ما از این حرفای مفت بیشمار بشنیده ایم،

  • سیتی بیا ارسالی در

    بابا مردم واقعا بلانسبت هر کردن اولا نزد یک سی میلیون نفر یارانه نمیگیرن و نمی گر فتن و هر روزم تعدادی رو حذف میکردن حالا مبنای سال بعد رو بطور مساوی جمعیت کل گرف تن یعنی ببینید نزدیک یک هزار میلیارد رو میخوان بچاپن که الان شم میچاپن منظور دول ت هست نه ملت و نه جمهوری اسلامی ایران بل که دولت یکم اگاهتر باشید اینا دارن مردم خارتر می کنند چقدر جمع و تفریق اشون درست ه .....جلاالخالق از عجایب نه گانه اس....

  • هیدا ارسالی در

    ای جانم،، ما امشب شام نداریم حالم گرفته است وگرنه من هم یک دوبیتی می سرودم،
    آره می سرودم

  • ناشناس ارسالی در

    خواهش میکنم بجای افزایش یارانه دلار را به 3500 تومن برگردانید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام داورزنی هستم . کارگرساختمانی بادرامد روزانه . با اینکه همون اول ثبت نام کردم برا سهام عدالت نمیدونم چراتاالان توسیستم نیستیم هنوزنتونستن سهام به قول عدالت خودشونودرست کنن . بعدمیخوان معیشت مردمو درست کنن اینم یه فیلم جدیده

  • ناشناس ارسالی در

    سلام دوسال پیش فرزند سوم من ازطرف بهداشت به کمیته امداد معرفی شد مبنی بر سوهاضمه ورشد کم کمیته هم اونو جزو تبصره ۱۴کرد و گفتن تا شش سالگی یه مبلغی برادخترتون که ماهی پانصد وخورده است واریز میشود ولی سه ماه که هی گفتن اسم شمارو دادن وشماره حس اب دخترتون با زیه سری اسم دخترتون رودادن شماره حساب شمارو دادن خلاصه بعد چهارماه شروع شد اونم سه ماه ریختن بعد نریختن پی گیرکه شدم گفتن اصلا دوست داریم برا شما نریزیم منم حقیقت ناراحت شدم و گفتم غلط ک ردین أین چجورشش سالی بود که به سه ماه هم نرسید کهحالا میخوام ببینم امیدی هست که دوباره برادخترم این پولوبریزن سال دیگه ش ش سالش کامل میشه ممنون ومتشکر از گسترش ن یوز

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام شماکه اینقد از کیته امدا یا بهزیس تی مگید خبر دارین اونا واقعا پولارو به د ست اقشا ر صیف جامع میدیا¿¿¿¿¿¿خودشون بین خودشون تقسیم میکن

  • ناشناس ارسالی در

    به عوض دوبرابرکردن یارانه به آنهایی که جزوقشرکم درآمدمحسوب می شوندوهیچگونه کسب وکارودرآمدثابتی ماهانه پرداخت می کردند بهترازاین بودکه دوبرابریارانه پرداخت کنندروغن نباتی شده شانزده تومان یک کیلوپرتقال پانزده تومان نارنگی کیلویی هجده تومان تخم مرغ دونه ای هزاروپانصدتومان همه کالاهای اساسی دراین اواخربه شدت افزایش قیمت داشته است بااین وضعیت پرداخت یارانه دوبرابری دیگردردی دوانمی کندوهیچ نفعی برای قشرضعیف نداردچراکه تورم مانعی بزرگ دربرابرپرداخت یارانه
    است یعنی هرچقدردولت یارانه پرداخت کندبایدچندین برابرپول خرج کنیم تاکالاهای اساسی خودراتامین نماییم

  • ناشناس ارسالی در

    پرداخت یارانه به بیش از 90 درصد جمعیت کشور یعنی قبول فقر این ححم از مردم و البته برای 55 میلیون یعنی قبول فلاکت این تعداد .
    آقایان جوانان این کشور شغل میخوان نه صدقه .

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه بنزین به فرزندم که کارگرودارای هم سرودودختراست بهش ندادند،واقعاچرا،تورابخد ابیشتردقت کنید وحتمابه همچون افرادی بدهی دخداخیرتون بده

  • اردلان ارسالی در

    سلام خیییییییییییییییییلی کمه

  • علی ارسالی در

    ارز۴۲۰۰دویست تومانی دا حرف کنید به چه در د ما خورده فقط جیب بعضی ها پرشده عوضش یا رانه اش را به مردم بدید

  • امیرمیرزایی 0620115858 ارسالی در

    سلام خواهشن این همه جلسه نزارید شمافقط بفکرخودتون حقوق واضافه کاری وپرکردن جیب خودهستیداصلاهم بفکراقشارکم درامدنیستیدشمادولت مردان که همه راس کارهستیدوازبهترین امکانات بیت المال برای خودتون وخانوادتون استفاده میکنیدهرچی وام ومسکن کارخوب هست مال شماهامسولین نمازخون هست اشخاصی هم مثلابنده که نمیتونم یه خونه سی متری اجاره کنم دیگه بااین تورم که شمابزرگ مردان برای مادرست کردیدوجدان این میشه عدالتو اسلام به اقشارضعیف نه وام میدن نه خونه هیچی دیگه اون یارانه هم به مااقشارکم درامدندیدهمون بدیدبه ثروتمندان طرف مدیرکل ماهی پنجاملیون حقوق میگیره هرچی هم گران بشه میخره ولی مثل بنده فقط میتونیم نون خالی بخوریم یابمیریم انصافااین دیگه نشدزندگی

  • مهرداد ارسالی در

    به فکر گارگرای سر میدون هم باشید اونا هم زن و بچه دارن اما هیچ سهی در بودجه دولت ندارن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اگه دولت حقوق کارمندان به خصوص کارم ندان بانک معلمان واداره مالیات ای وای مو فت خوران شهرداری ۲۰۰ نفر نیرو دارن ۳۰ نف ر کارمیکنن جناب اقای ریسی از شما درخواست دارم بازرس مخفیانه بفرستید داخل اداره ه ا ببینید چند نفر موفت خور با حقوق بالا د ارن از دولت میخورند اونوقت چقدر مال وامو ال دارند اقای نوبخت به افراد بیکار وکارگ ران اگه نفری یک میلیون یارانه بدید بازم کمه بخصوص مستاجران نمیدونم مسولین چطور ق انون درست میکنن

  • ا ارسالی در

    خداوندبرای همه ماشمارخم کنی از خدای بزرگ بخواهی پول مال زندگی اوهست همه چیز میده سلامتی

  • محسن ارسالی در

    موز کیلویی ۵۰ هزار و یارانه یک ماه یک ا یرانی ۴۵ هزار؛ ای خاک بر سر ما ایرانیان

  • یوسف‌کارگر‌ ارسالی در

    گاش‌زیاد‌شود

  • ناشناس ارسالی در

    این مملکت اسلامی نیست بدل اسلام است دروغگو دشمن خداست

  • ناشناس ارسالی در

    میکشم بگم من ایرانی ام

  • ناشناس ارسالی در

    همه تون دروغگو هستین

  • شهرکی ارسالی در

    سلام من یه زن تنها هستم یه دخترم دارم به من وام زه ملیون ندادن چند بار پیام دادم چیزی دستم نگرفت خواهش میکنم رسیدگی کنید

  • ناشناس ارسالی در

    ای خاک عالم بر سر خیانتکاران به این ملت . غارتگری وچپاولگری واختلاس و رانتخواری برندی شده برای وطن فروشان .

  • عمادی ارسالی در

    آقایان. نمایندگان مردم بله تصمیم‌های زیا دی که در روی کاغذ گرفتن که تا اجرا شدن آ ن فرسنکها. کیلومتر طول می‌کشد با. این وج ود نماینده گان محترم. هیچی حرفی برای صعی فتریت وپرزحمتکشترین افراد جامعه یعنی کار گران هیچ هدفی وبرنامهایی ندادن ونذاشتن و اینکه اصلا به آنها توجه ایی نکردند مثل ه میشه که 60ورصد رای آنها از سوی همین قشر. کارگر می‌گیرند ولی حتی یک قدم کوچک برای این قشر نگرفتن که در این آشفته بازار اق تصادی وتورم بالای 50درصدی ونگرانی. کالای اساسی ومصرفی روزانه آنها تا 300درصد گرا ن شده واین قشر. کارگر. که هنوزم حقوقشون زیر سه میلیون تومان است علیرغم اینکه در 99حقوق تمام کارکنان وبا نشته دولت به طو ر چشمگیری اضافه شده نماینده گان مجلس آره حقم دارند خرشون از پل گذشت دیگر کارگر ک یه تازه آمدن علیه آنها واون حقوق که نهای تا ده روز وام نداره مالیات وصل کردند وپز شکان. که ماهی کمش تا سقف300میلیون تومان درآمد دارند وکارکنان قوه قضائیه که حقوقش ون زیر 15میلیون نیست البته منظورم اون. ک ارمند صعیفش وکرنه آقایون که در قوه قضایی ه حقوقشون نجومی است وآنها از دادن مالیات معاف کردند واقغا که مسخره است تازه کاری برای حداقل 40میلیون کارگری. کاری هم نکر دند بلکه با گرفتن مالیات زندگی. نمانده آ نها کلا متلاشی. کردند ای خاک بر سرتون که نگید ما نماینده مردم هستین

  • فضه رحمانی ارسالی در

    باسلام خسته نباشی من یک خانم تنهامستجرهس تم بک دخترشش ساله دارم درامدی ندارم بخدا کرایه خونم موندم چکاذکتم ازشماخواشمندهست م به فکرماهم باشیدممنون ازشما

  • ناشناس ارسالی در

    سال۹۶به دیوان عدالت اداری محترم شکایت مب نی برعودت به کارم شرکت بهره برداری مغان شکایت کردم و خوشبختانه رای به عودت به کا رم به اداره کل کار استان اردبیل معرفی و به اداره کار پارس آباد مغان به شورای حل اختلاف کارگر و کارفرما، ارجاع دادند،ولی ازسال۹۸تاحال نه به رای دیوان محترم عدالت اداری که یک ارگان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی میباشدخواهش میکنم کمکم کنید شرمند ه خانواده ام هستم...ودامادخانواده محترم شهید علی جلیلی هستم.

  • ناشناس ارسالی در

    اینا همه فکر خودشون هستن نه مردم و وعده سر خرمن به مردم میدن ۱۰۰۰تومن بیارن سر س فره مردم سرماه قبل از دریافت شک نکنین ۱۰ ۰۰۰۰هزاربه جوری یاگرانی یا هر راه کاری ک ه خودشون بلد هستن از مردم میگیرن

  • ناشناس ارسالی در

    اینم مثل اون قانونی که قرار بود از برج ۶ تا ۱۲کمک معیشتی خرید کالا میدن لغو شد ل غو میشه فقط مردم را سرگرم میکنن والسلام

  • پیام قندی ارسالی در

    فقط میخوام بگم بترسید از آه مظلوم

  • امین ارسالی در

    این حرف وحدیثها در همین حد گفتار میماند در عمل خروجی آن را کسی لمس نخواهد کرد رفتارهای نمایشی وتبلیغاتی با اهداف خاص سالهاست گوش همگان را پر کرده

  • ناشناس ارسالی در

    تواین مملکت همه چی رو هوا هست

  • محبوبه ارسالی در

    چرا بعضی ها ک اصلا نیاز ندارن تحت پوشش ک میته امداد هستن خانه دارن حساب بانکی ک ق ربونش برم فول چون فقط شوهرش جدا شده همچی بهش تعلق میگیره وعده ای ک شوهر دارن اما درامدی ندارن هیچ نهادی بع دادش نمیرسه ر هبر عزیز ریاست های محترم به داد مردم ک و اقعا نیازمندن برسید یه سامانه بزارین ک ه رکس نیازمنده ثبت نام کنند وبعد بفرستین ت حقیق کنن چرا چرا اخه بچه های من نباید رن گ میوه ببینن چرا نباید ما خونه داشته باش یم چرا باید برای خرید یه مشت گوشت خودمون به هزار اب واتیش بزنیم چرا چرا اخه کمیت ه امداد فقط مال زن های بی سرپرسته وکسانی ک پارتی دارن خدا لعنتشون کنه از جمله خا نم کریمی بخش کمیته امداد خراسان ک برای ل جبازی بایدبچه های من سختی بکشن انشالله ا ین ک هست بیشتر بیماری به سرتون بیاد خدا شر مزدوران ازسرما کم بکنه لعنت به کسی ک همچی داره باز میناله باز حق الناس میخوره خدایا خودت فریاد رسمان باش امین🤲

  • مهران ارسالی در

    من هم 35 سالم هست و پیش پدر و‌ مادرم زند گی میکنم .
    حدود چهار سال پیش به خ اطر مشکلات مالی و ... از همسرم به صورت ت وافقی جدا شدیم و دیگه الان میترسم ازدواج کنم .
    چون به احتمال زیاد به خاطر مهریه بازهم به زندان خواهم رفت .قیمت سکه های طلا هم ده میلیون تومان شده است .

  • ناشناس ارسالی در

    مگر یارانه معیشتی و یارانه کرونا رو عادل انه تقسیم کردین؟؟؟؟که الان مبنای یارانه 1400 این دو شده اند؟؟؟؟
    این دولت پ ر از دروغ و بی عدالتیه
    و از دست مر دم بیچاره هم هیچ کاری بر نمیاد😔

  • ناشناس ارسالی در

    بجای این یارانه های خونه خراب کن ، که بعدش چند برابرش رو از دماغ مردم در میارین ، تورم را مهار کنید ، اشتغال ایجاد کنید ، مسکن را ارزان کنید وووو ، اینقدر ب شعور مردم توهین نکنید ، ای مسئولین بیشعور و دزد و رانتخوار

  • ناشناس ارسالی در

    این دزدن البته دزد هم از این وجدانش بیشت ره اینا از اشغالم بدترن

  • ناشناس ارسالی در

    ما و اینهمه خوشبختی محاله!

    جنبه اینهمه خوشبختی رو نداریم سنگکوب میک نیم...

  • مجید‌ توکلی ارسالی در

    وام‌ مرحله‌ اول‌ کرونا‌ برای‌ یارانه‌ بگ یران‌ را‌ تا‌ الان‌ به‌ من‌ ندادن
    اینو‌ پیگیری‌ کنید
    کد‌ ملی‌ ۰۰۷۴۲۰ ۶۲۲
    شماره‌ ۰۹۱۹۱۵۵۸۵۷۹

  • ناشناس ارسالی در

    دو‌ ماه‌ پیش‌ ستاد‌ کرونا‌ و‌ بانک‌ مرکز ی‌ اعلام‌ کرد‌ کسانی‌ که‌ وام‌ مرحله‌ او ل‌ کرونا‌ یارانه‌ را‌ ندادیم‌ بزودی‌ وار یز‌ میشود
    چند‌ ماه‌ دیگه‌ صبر‌ کنی م؟اینها‌ رو‌ پیگیری‌ کنید
    کد‌ ملی‌ ۰۰۷۴۲۰۶۲۲۲
    شماره‌ ۰۹۱۹۱۵۵۸۵۷۹

  • کارشناس مالی، ارسالی در

    افرادفاقدشغل ثابت تحت حمایت قراربگیرند،ا فرادی که سه یاچهارفرزنددارندولی بیکارشده اندیاکارهای فصلی ودرآمدکم دارندتازمانی که بیکارندیلدرآمدشان کم است یارانه مناسب ی بگیرندتابتوانندفرزندان خودرااداره کنند ،برخی تحصیل کردگان مملکت به سختی زندگی م ی کنند،ایندهمه ثروت کشوررابین این گونه ا فرادتقسیمپکنیدتانسل درست وحسابی تربیت کن ندوکشورآبادشود،مااگرعلامه دهرهم باشیم ول ی پول کافی نداشته باشیم نمی توانیم فرزند ان خودرابه جایی برسانیم،تازمانی که افراد مهم وتاثیرگذارجامعه شغل مناسبی ندارندآنه اراحمایت کنیدتاباتربیت واداره درست خانوا ده وفرزندان گام مهمی برای آینده کشوربردا شته شود،تمام ناراحتی هاازبیکاری وفقراست، اگرافرادزحمت کشیده مملکت حمایت شوندقطعان ظرشان باسایرارکان مساعداست،تمام گلایه ها ازتقسیم ثروت به طورغیرعادلانه است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها