|
کدخبر: 150718

روز زن قیمت طلا چه تغییر می کند؟

طلا روز مادر ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه هفته آینده بازار ارز نوسان داشته باشد، ممکن است طلا هم اندکی گران شود.

اقتصاد روز زن قیمت طلا چه تغییر می کند؟

 طلا در بازار ایران در حالی روند افزایشی گرفته است که قیمت انس جهانی در بازارهای بین‌المللی روند کاهشی دارد.

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، چنانچه هفته آینده بازار ارز نوسان داشته باشد، ممکن است طلا هم اندکی گران شود اما امیدواریم بانک مرکزی برنامه کنترلی در بازار ارز داشته باشد تا بازار طلا قدری رونق پیدا کند.

ابراهیم محمدولی معتقد است: با آن که انس جهانی طلا روند کاهشی دارد اما علت نوسان قیمت طلا به افزایش قیمت دلار و افزایش میزان تقاضا برای خرید طلا به مناسبت روز مادر و روزهای پایان سال باز می‌گردد.

وضعیت بازار طلای جهانی چه می‌شود؟

وضعیت بازار طلای جهانی چه می‌شود؟ هر چند که قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار کاهش پیدا کرد. ایسنا هم در گزارشی به نقل از جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، نوشته است: «به نظر می رسد طلا در یک الگوی ثابت قرار گرفته زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند.»

هفته گذشته نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر با گفتن این جملات توضیح داد: «حداکثر نوسان قیمت در بازار طلا حدود ۱۰ درصد خواهد بود.»

رئیس اتحادیه طلا همچنین درباره کاهش اجرت طلا به تجارت‌نیوز گفت: اتحادیه برنامه‌ای مبنی بر کاهش اجرت طلا را در دستور کار خود قرار داده است. به هر حال این موضوع کار آسانی نیست. قرار است تا پایان سال نشستی با تولیدکنندگان طلا برگزار شود تا نظر آنها در این طرح در نظر گرفته شود. امیدواریم تا سال آینده بتوانیم این برنامه را تدوین کنیم.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها