|
کدخبر: 149613

کاهش قیمت دلار به ضرر این افراد تمام شد!

بازار دلار برای صعود منتظر دو سیگنال است، ماندن درهم بالای سطح ۶ هزار ۳۲۵ تومان و پایین نیامدن دلار از مرز ۲۳ هزار تومان.

اقتصاد کاهش قیمت دلار به ضرر این افراد تمام شد!

در نخستین روز هفته، معامله گران سعی کردند، کف قیمت دلار را بالاتر بیاورند؛ آنها در مرحله اول اجازه ندادند اسکناس امریکایی به زیر کانال ۲۲ هزار تومانی برود و در مرحله دوم، تلاش کردند، قیمت این ارز را بالای مرز ۲۳ هزار تومانی نگه دارند. از نگاه تحلیل گران فنی، رفتار دلار در روز شنبه به معنای تلاش بازار برای حضور در سطوح بالاتر بود؛ البته معامله گران سعی داشتند، در فضای مطمئنی این افزایش قیمت دلار رخ دهد، در نتیجه در ابتدا سعی می‌کردند با قدرت از یک سطح حمایتی محافظت کنند و در قسمت دوم، فعالانه تلاش کردند که دلار از نزدیکی سطح مقاومتی پایین تر نیاید. حتی در معاملات پشت خطی روز شنبه نیز قیمت اسکناس امریکایی به زیر ۲۳ هزار تومانی نیامد و در صورتی که این رویه در روز جاری ادامه پیدا کند، گام بلندی برای افزایش قیمت برداشته خواهد شد.

موج رفت و برگشتی در بازار دلار

در حالی که عده‌ای از معامله گران عنوان می‌کردند، دلار وارد مسیر صعودی شده است، برخی از فعالان باور داشتند، بازار پس از نوسانات نزولی شدید هفته گذشته، گرفتار یک موج رفت و برگشتی شده است. از نگاه آن ها، بازار با نزدیک شدن به محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی، فروشنده خواهد شد و پس از آن، قیمت یک بار دیگر به سمت کانال ۲۲ هزار تومانی سرازیر می‌شود.

دلاری‌ها در پی جبران ضرر

عده‌ای از فعالان عنوان می‌کنند، بسیاری از نوسان گیران دلار از افت اخیر دچار ضررهای سنگین شده‌اند و به دنبال آن هستند که در محدوده ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی اقدام به فروش دلار خود کنند. در واقع عده‌ای در انتظار ایجاد فرصتی برای خروج از بازار هستند.

برخی معامله گران بازار ارز نیز به صورت سنتی خود را با نرخ حواله درهم هماهنگ می‌کنند. عدد طلایی درهم برای معامله گران در روز جاری ۶ هزار و ۳۲۵ تومان خواهد بود و در صورتی که نوسان بالای این عدد رقم بخورد، انتظارات افزایشی در بازار قوت خواهند گرفت.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر