|
کدخبر: 148758

طلا امروز چرا گران شد؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز به دلیل رشد جزیی ارزش اونس جهانی، قیمت طلا اندکی افزایش یافت و علت گرانی سکه امامی هم بالا بودن تقاضا است.

اقتصاد طلا امروز چرا گران شد؟

محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت امروز بازار طلا اظهار کرد: اونس جهانی نسبت به دیروز حدود ۸دلار افزایش یافته اما روند بازار ارز همچنان نزولی است، این موضوع بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشته و باعث شده قیمت‌ها اندکی گران شود.

او به میزان تقاضا در بازار هم اشاره کرد و افزود: مصنوعات طلا همچنان خریدار ندارد و به نوعی رکود روانی در بازار حکمفرما است اما از ابتدای امروز میزان تقاضا برای سکه امامی بالا رفته و باعث شده قیمت آن تا ۱۰میلیون تومان برسد.

به گفته کشتی‌آرای، همین رشد تقاضا باعث شده حباب سکه که طی هفته گذشته تا ۲۵۰ هزار تومان هم پایین آمده بود، در بازار امروز به ۹۰۰هزار تومان افزایش یابد.

کفه فروشنده‌ها سنگین‌تر از خریداران

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا گفت: در این هفته با توجه به ریزش شدید قیمت‌ها، تعداد فروشنده‌ها از ترس ادامه روند نزولی بازار بیشتر از خریداران شده است و فعلا کسی طلا نمی‌خرد.

او با پیش‌بینی آینده بازار تصریح کرد: اگر روند بازار ارز همچنان نزولی باشد، در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

طلا و سکه امروز با چه قیمتی معامله می‌شود؟

کشتی‌آرای با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۲: ۳۰) امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی با حدود ۲۵۰هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز به ۱۰میلیون تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم همچنان ۹میلیون و ۳۵۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون تومان رسید؛ همچنین امروز قیمت هر مثقال طلا سه میلیون و ۹۹۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۲۱هزار تومان است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر